۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۰۹
کد خبر: 80166885
T T
۰ نفر
منشاء بيداري اسلامي حماسه 15 خرداد است

قم- مدرس حوزه علميه قم گفت: منشاء بيداري اسلامي كشورهاي عربي ـ اسلامي همان حماسه 15 خرداد 42 و انقلاب اسلامي به عنوان يك تحول بنيادين براي بازگشت به هويت اصيل اسلامي است.

حجت الاسلام 'احمد اكبری' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیام انقلاب اسلامی به زمان و مكان محدود نبوده و تمام جهان را شامل می شد كه این مهم را به وضوح می توان در بیانات 30 سال پیش معمار كبیر انقلاب مشاهده كرد.

مدیر پایگاه حوزه ادامه داد: امروز به اقرار انقلابیون و سردمداران جنبش های اسلامی، این بیداری ها در اثر پیام انقلاب اسلامی ایجاد شده كه همان اصل بازگشت به هویت اسلامی است كه منشا آن، انقلاب اسلامی مردم ایران بوده است.

حجت الاسلام اكبری بیان داشت: مرجعیت همواره نقش حیاتی و مهمی در حفظ مذهب تشیع داشته و امام خمینی (ره) در این زمینه نیز یك برجستگی خاصی نسبت به سایر مراجع تقلید داشتند.

وی افزود: قیام 15 خرداد سال 42 علاوه بر افزایش آگاهی سیاسی مردم و تعیین و تثبیت رهبری آن، گروه های سیاسی غیر مذهبی و ملی را به حاشیه راند و پرچم حق و عدالت را به رهبری بزرگمردی از تبار نیكان برای همیشه تاریخ در بسیاری از كشورها و انشاالله در تمامی نقاط جهان به اهتزار درآورده و جهان تشنه عدالت را سیراب می كند.

مدیر پایگاه حوزه اظهار داشت: تشكیل حكومت اسلامی آرزوی همه انبیا و اولیا خدا در طول تاریخ بود كه توسط امام راحل تجلی پیدا كرد و قیام 15خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران شد.

وی بیان داشت: عظمت قیام 15خرداد به حدی بود كه حضرت امام (ره) اعلام كردند برای ماندگاری این قیام و حماسه هایی كه جوانان آن روزگار خلق كردند این روز برای همیشه عزای عمومی است.

اكبری اضافه كرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل و معماری ایشان كه برخاسته از احكام دینی است تحقق یافت و برای تداوم آن نیز نیازمند آشنایی جوانان با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی هستیم.ك/3

7405 / 569