۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 80166819
T T
۰ نفر
رعايتي: مهمترين هدف جنگ نرم دشمن، منزوي كردن علما است

سمنان - مسوول نمايندگي ولي فقيه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: دشمن در جنگ نرم مهمترين هدف خود را منزوي كردن علما و جدا ساختن مردم از اين قشر متدين و متعهد جامعه قرار داده است.

حجت الاسلام 'جعفر رعایتی' روز دوشنبه به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد افزود: همواره جبهه حق و باطل در مقابل یكدیگر موضع‏گیری كرده و جنگ میان این دو ادامه داشته و دارد.

وی اظهار داشت: مراجع عظام تقلید به عنوان رهبران جبهه حق و پادشاهان و زورمندان دنیاطلب به عنوان سردمداران جبهه باطل همیشه در تضاد فكری و عملی بوده‏اند و استبداد هم به خاطر اینكه عالمان دینی همواره مهمترین مانع در راه اهداف چپاولگری آنها بودند، سعی در مبارزه با علما و مراجع داشته‏اند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه گفت: با ورود آیت الله بروجردی به قم كمی حوزه علمیه این شهر رونق یافت و با قیام امام خمینی (ره) و سپس پیروزی انقلاب حوزه علمیه قم به عنوان مهمترین حوزه علمیه شیعه در دنیا معرفی شد.

رعایتی به حوادثی كه سبب مخالفت قاطع امام خمینی و سایر علما با شاه شد، اشاره كرد و گفت:‌ دقت در سوابق و فعالیت‏های علمی، تحقیقاتی و مبارزاتی امام (ره) دو مرحله را به خوبی نشان می دهد كه مرحله اول كه با سال 1340 پایان می‏گیرد؛ مرحله ای است كه امام در مقام تدریس است.

وی افزود: هدف حضرت امام خمینی (ره) در مقام تدریس، پرورش افرادی است كه بتوانند بار عظیم مسوولیت مبارزه را شجاعانه به دوش گیرند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: مرحله دوم حضور فعال امام در صحنه سیاست است و آغاز این مرحله از سال 1341 است و پس از در گذشت آیت‏الله بروجردی رژیم درصدد بود كه بدون مانع پایگاه روحانی قم انقلاب سفید را در كشور پیاده كند.

وی تصریح كرد: شاه به بهانه انقلاب سفید به دنبال این بود كه فرهنگ جدایی دین از سیاست را نهادینه و اجرایی نماید، بگونه‏ای كه با تأسیس سینما و ایجاد و توسعه مراكز فحشا و مشروب‏فروشی و ترویج فرهنگ غرب و سكولاریسم، مسیر همواری را در راه استیلای تمدن غرب بر ایران فراهم كند.

رعایتی اظهار داشت: در این زمان، روحانیون و طلاب جوان حوزه با تنظیم طومار از این واقعه به مراجع و علمای قم اعتراض كردند و به ویژه امام خمینی(ره) عكس‏العمل نشان دادند و با احضار رئیس شهربانی تذكر لازم را به او داد.

وی درخصوص مفاد لایحه انجمن‏های ایالتی و ولایتی گفت: طبق این لایحه، قید اسلام از شرایط انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان (مجلس) حذف و به جای سوگند به قرآن به كتاب‌ آسمانی قید شده بود و به زنان حق رأی داده بودند.

رعایتی افزود: به عبارتی رژیم شاه با تغییر و تبدیل قانون و پیگیری انقلاب سفید به دنبال زورآزمائی با روحانیت و هواخواهان مذهب بود و می‏خواست با این بهانه آنها را برای همیشه كنار گذارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، تصریح كرد: از دیگر عوامل تغییر و تبدیل قانون این بود كه با برداشتن مذهب رسمی و سوگند به قرآن به گروه‏های صاحب نفوذ غیرمعتقد به قرآن و اسلام كه عملاً سیاست كشور را در اختیار داشتند، نظیر فرقه ضاله بهائیت فرصت دهد تا موجودیت خود را اعلام نمایند.

وی خاطرنشان كرد: همچنین رژیم شاه با عنوان‏كردن موضوع آزادی زنان به دنبال این بود كه دلیل عقب‏ماندگی و محرومیت گذشته زنان را به عهده اسلام و قانون اساسی بگذارد و همچنین آخرین مانعی كه در راه پیوستگی كامل به غرب است از میان برداشته شود.

رعایتی، علت اعلام عزای عمومی در نوروز سال 42 را شهادت رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق (ع) و حوادث ناگواری كه به علت اقدامات شاه به اسلام و مسلمین وارد شده بود، عنوان كرد.

وی به شرایط رژیم پهلوی برای سخنرانی مبلغین در ماه محرم سال 42 اشاره كرد و گفت: سه شرط رژیم این بود كه مبلغین علیه شخص اول مملكت سخنی نگویند، علیه اسرائیل نیز سخنی به میان نیاورند و مرتب به گوش مردم نخوانند كه اسلام در خطر است.

رعایتی اضافه كرد: این امر عكس‏العمل امام و روحانیون مبارز را در پی داشت و امام در این باره گفت: 'تمام گرفتاری‏ها و اختلافات ما در این سه موضوع نهفته است و اگر از این سه مساله بگذریم اختلافی نداریم'.

وی در خصوص محور سخنرانی امام در عاشورای سال 42 گفت: امام (ره) با خطابی كه نسبت به شاه داشت او را شكست و رسالتی تاریخی به انجام رساند و علناً با شدیدترین حملات رو در روی شاه قرار گرفت.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: با توجه به محور سخنان امام خمینی (ره) در روز یازدهم محرم سال 42 و پیوند میان اعتقادات شیعی و مذهبی ملت ایران، امام عزیز در واقع انقلاب اسلامی را ادامه حركت سیدالشهدا در كربلا و مبارزه با یزدیان زمان می‏دانند.ك/1

599