۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 80166605
T T
۰ نفر
بازبيني عوامل پيروزي انقلاب اسلامي، امروز ضروري تر از گذشته است

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فارس گفت: امروز بازبيني و بازخواني عوامل پيروزي انقلاب اسلامي ضروري تر از گذشته به نظر مي رسد.

حجت الاسلام محمد رضایی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریك 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) و همچنین گرامیداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد 42 افزود: تقارن این دو مناسبت در سال جاری، فرصت مناسبی است تا دستگاه های فرهنگی و تشكل های مردمی، دستاوردهای معنوی انقلاب را كه جرقه آن در 15 خرداد 42 توسط امام و با حضور مردم زده شد معرفی كنند.

وی ادامه داد: این حركت ادامه یافت تا در سال 57 تبدیل به یك جریان شده كه در 22 بهمن همان سال به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

او اظهار داشت: آنچه در این میان مهم است اینكه چه عواملی باعث شد كه مردم مسلمان ایران با دست خالی توانستند در مقابل دشمن تا دندان مسلح كه از هیچ خشونتی نیز رویگردان نبود پیروز شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) و ولایت علی (ع) و ائمه معصوم، توجه به معنویات، فرهنگ اهل بیت و فرهنگ 13 رجب و توجه به فرهنگ ناب محمدی (ص) همگی از عوامل موثر در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام رضایی گفت: تقارن این دو مناسبت بزرگ فرصت مناسبی است تا به تمامی دستاوردها و عوامل پیروزی انقلاب نگاهی دیگر داشته باشیم و خصوصا برای نسل جوان و نوجوان انقلاب آنها را تببین كنیم.

وی افزود: نسل سوم ما باید نسبت به مسائل معنوی و ولایت علی (ع) و ولایت معصوم و در امتداد آن ولایت فقیه توجه و شناخت كافی داشته باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ضمن اشاره به 14 خرداد 68 سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: همزمان با این رویداد ناگوار و تلخ كه قلب همه ملت ایران و تمامی آزادیخواهان جهان را لبریز از غم و اندوه كرد، یك اتفاق شیرین نیز روی داد كه آن نیز انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی بود.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) با یك تصمیم انقلابی و تاسیس مجلس خبرگان رهبری در حقیقت انقلاب و نظام اسلامی را بیمه كرد و مجلس خبرگان نیز توانست در یك برهه حساس و با یك تصمیم شجاعانه رهبری معظم انقلاب را انتخاب نماید.

وی ضمن تاكید بر ضرورت توجه به مباحث امام شناسی گفت: باید به دیدگاه ها و اندیشه های ناب امام خمینی (ره) در ابعاد گوناگون پرداخته شود.ك/3

678 / 675