۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 80166559
T T
۰ نفر
طرحهاي مهر ماندگار سيستان و بلوچستان به 35 مورد افزايش يافت

زاهدان - معاون برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به سفر اخير دستيار ويژه رييس جمهوري به اين استان گفت: پس از سفر مهندس محرابيان و با عنايت دولت طرحهاي مهر ماندگار اين خطه از ميهن اسلامي از 28 طرح عمراني به 35 مورد افزايش يافت.

دكتر 'رجب علی شیخ زاده' روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای این 35 طرح مهر ماندگار سیستان و بلوچستان 50 هزار میلیارد ریال اعتبار در دست هزینه است.

وی بیان داشت: پروژه بزرگ راه آهن چابهار - زاهدان، بزرگراه چابهار - گمرك مرزی 'میلك' و تكمیل بزرگراه ترانزیتی میرجاوه - زاهدان - بم از جمله طرحهای مهر ماندگار سیستان و بلوچستان است.

وی اظهار داشت: خط انتقال و شبكه آبرسانی و زهكشی سد های زیردان و كهیر در جنوب سیستان و بلوچستان، اجرای خط دوم آبرسانی زابل - زاهدان بطول 220 كیلومتر، طرح آبرسانی به شهر خاش، احداث سالن ورزشی دو هزار نفری شهر چابهار، تكمیل طرح مس چهل كوره نصرت آباد زاهدان و نیز تكمیل بیمارستان و چند مركز درمانی از جمله دیگر طرحهای مهر ماندگار در سیستان و بلوچستان است .

رییس كارگروه پیگیری طرحهای مهر ماندگار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرحهای مهر ماندگار با تخصیص اعتبارات ویژه و اقدامات فوق العاده با شتاب بیشتر نسبت به سایر طرحها در دست اجراست.

شیخ زاده گفت: طرحهای مهر ماندگار از حیث اثرگذاری عمیق و بلند مدت در توسعه استانها دارای اهمیت هستند و دولت دهم تلاش دارد با همت مضاعف آنها را طی یك سال آینده به پایان رسانده تا برای دولت بعدی تعهد و بار مالی ایجاد نشود.

2729