۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۰۰
کد خبر: 80166340
T T
۰ نفر
چهارهزار نفر سحرگاه 13رجب در جوار حريم مطهر رضوي معتكف شدند

مشهد- همزمان با سحرگاه 13 رجب چهار هزار نفر در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوي معتكف شدند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:این افراد از امروز به مدت سه روز میهمان حریم قدس رضوی هستند.

حجت الاسلام 'سیدجلال حسینی' افزود: در سال جاری بیش از 93 هزار نفر متقاضی اعتكاف مسجد جامع گوهر شاد اقدام به ثبت‌نام كردند كه به قید قرعه چهارهزار نفر توفیق اعتكاف در جوار مضجع منور رضوی را یافتند.

به گفته وی در مراسم امسال دو هزار نفر از مردان و دو هزار نفر از زنان در اعتكاف مسجد جامع گوهرشاد حضور دارند كه از این تعداد 360 نفر نیز از اتباع خارجی هستند.

حسینی از پیش بینی 120 برنامه تبلیغی، مذهبی و فرهنگی برای معتكفان مسجد جامع گوهرشاد از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد.

وی برگزاری سخنرانی، اجرای مراسم مناجات‌خوانی، قرائت ادعیه و زیارت نامه، مدیحه‌سرایی، تشكیل 75 جلسه پرسش و پاسخ حلقه‌های معرفت را در طول شبانه روز برای خواهران و برادارن معتكف بخشی از برنامه های مذكور دانست.

حسینی همچنین از برگزاری 'مشاوره دینی' به صورت شبانه‌روزی برای نخستین بار در اعتكاف امسال خبر داد و بیان كرد: اهدای بسته های فرهنگی برای معتكفان ،برگزاری مسابقه فرهنگی 'سه روز در بهشت' ومسابقه پیامكی 'آستان بندگی' برپایی كارگاه‌های تدبر در قرآن، مشاوره قرائت و تدبر در سیره معصومین(ع) برای خواهران و برادران از دیگر برنامه های این ایام است.

برپایه این خبر، در مراسم اعتكاف امسال در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی 800 نفر از نیروهای معاونت اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی به صورت شبانه‌روزی به معتكفان خدمت‌رسانی می كنند.ك/3

7491/659/330
۰ نفر