۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۲۲:۲۷
کد خبر: 80163695
T T
۰ نفر

مادريد- 'كريستوبل مونتورو' وزير دارايي اسپانيا ضمن دادن پيام اعتماد و تضمين در زمينه بحراني كه دامن گير اسپانيا شده ، مي‌ گويد كه راه حل اين بحران يورو و اتحاديه اروپا مي‌ باشند .

به گزارش ایرنا ، مونتورو امروز پس از جلسه هیأت وزرا تصریح كرد اسپانیا از حوزه یورو می‌ باشد و از وضعیت بحرانی‌ باید با تاكید بر یورو و اروپا خارج شد.

وی یاد آور شد:در گذشته نیز اسپانیا در چنین وضعیتی قرار گرفت و بدین دلیل كه پشتیبانی نداشت ، رنج بسیاری برد اما اكنون اسپانیا ، اروپا و یك پروژه یكپارچگی را به عنوان پشتیبان خود دارد و در این امر اتحادیه اروپا مانند همیشه اقدام خواهد نمود .

وزیر دارایی ادامه داد :اسپانیا یكی‌ از بزرگترین كشورهای اروپایی و حوزه یورو در حال انجام اصلاحات ، احیای سازماندهی كشور ، احیای سازماندهی قشر بانكی و دولتی به همراه دیگر اصلاحات است كه موجب رشد و ایجاد موقعیت كاری برای پشت سر گذاشتن بحران با یك اروپای یكپارچه و مستحكم خواهد شد .

مونتورو افزود :هر چند كه در جهان افرادی هستند كه به یورو حمله می‌ كنند و به آن اعتماد ندارند اما جواب آنها ،اتحاد یورو بیشتر است ، زیرا این پاسخ 'دورائو باروسو' رئیس كمیسیون اتحادیه اروپا ، 'آنگلا مركل' صدر اعظم آلمان و 'ماریو دراگهی'‌ رئیس بانك مركزی اروپا می‌ باشد .

وزیر اسپانیایی یاد آور شد كه اسپانیا كشوری با وسعت بسیار است كه 47 درصد از تولیدات ناخالص داخلی‌ خود را در خارج سرمایه گذاری كرده و در این زمینه بهره های بسیاری را بدست می‌آورد .

وی گفت :مشكل ، بدهی خارجی‌ می‌ باشد كه اسپانیا انباشته نموده و بیشترین كسانی‌ كه خواهان پیشرفت و موفقیت اسپانیا می‌ باشند ، افرادی هستند كه بدهی اسپانیا را خریده ا‌ند زیرا بهره سرمایه گذاری خود را می‌ خواهند و اسپانیا نیز قادر است كه تمامی این بهره را به آنها پرداخت كند .

اروپام **1234**
۰ نفر