۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۴۵
کد خبر: 80163519
T T
۰ نفر
حمايت آمريكا و متحدانش از آشوب هاي سوريه معنادار است

اصفهان - امام جمعه موقت شهرستان نايين گفت: آمريكا و متحدانش از آشوب هاي سوريه حمايت مي كنند كه معنادار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'امیر شفیعی' در خطبه های نماز جمعه نایین كه در مسجد جامع این شهر برگزارشد، افزود: در صورتی كه طرح شش ماده ای كوفی عنان دنبال شود، می تواند فضای مناسبی را برای سوریه فراهم كند.

وی اظهارداشت: از آنجا كه اجرای این طرح می تواند به ثبات ختم شود، مورد نظر برخی جریانات سیاسی و كشورها نیست و این جریانات سیاسی در تلاش هستند تا با اتفاقات و انفجارهایی كه صورت می گیرد، فضا را ملتهب كنند.

وی در مورد وضعیت پیش آمده در سوریه گفت: ابرقدرت ها با احساس ضعیف شدن رژیم صهیونیستی، به دنبال راه فراری برای این رژیم از وضعیت پیش آمده هستند.

وی تصریح كرد: آمریكا در سوریه بدنبال تحقق خواسته اقلیت بر اكثریت است كه دمكراسی به شمار نمی رود و عین دیكتاتوری است.

امام جمعه موقت نایین افزود: در سوریه، بیش از دو هزار نیروی پلیس توسط آشوبگران كشته شده اند اما در بحرین مردم از سوی ماموران پلیس كشته می شوند و دولتی ها آسیبی ندیده اند و در این شرایط آمریكا و متحدانش از آشوبگران سوریه حمایت می كنند.

وی تصریح كرد: از آنجا كه بیداری اسلامی، تمام سنگرهای ابرقدرت ها در منطقه را از بین برد، این كشورها تمام توان خود را در سوریه متمركز كردند.

حجت الاسلام شفیعی به انتخابات ریاست جمهوری مصر هم اشاره كرد و گفت: هزاران تن از مردم مصر در اعتراض به نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری در سراسر این كشور به خیابانها آمدند و همانند گذشته در میدان تحریر قاهره تظاهرات كردند.

امام جمعه نایین به 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره كرد و گفت: امام(ره) بزرگترین حركت دینی را انجام داد و امروز شاهدیم كه انقلاب ایران الگویی برای انقلاب مردم سایر كشورها درآمده است.

وی با اشاره به برگزاری اعتكاف در مساجد گفت: كسانیكه معتكف می شوند تمام گناهان آنها بخشیده می شود واگر كسی هم نمی تواند معتكف شود می تواند روزه بگیرد.

پ/7136/1011