۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 80163195
T T
۰ نفر
سرمربي تيم ملي آلمان بازيكنانش را براي قهرمان نشدن آماده مي كند

برلين - يك هفته مانده به آغاز رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي اروپا،سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان با هدف كاهش فشارهاي روحي و رواني،افكار عمومي و بازيكنان تيمش را براي هر اتفاقي كه ممكن است موجب قهرمان نشدن آلمان ها در اين دوره از رقابت ها شود، آماده مي كند.

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به 'یورو 2012' از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (19خرداد تا 11 تیر) به طور مشترك در لهستان و اوكراین برگزار می شود و تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی در گروه B این رقابت ها كه به گروه مرگ شهرت یافته،با تیم های پرتغال،هلند و دانمارك هم گروه است.

سه بازی تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی به ترتیب در روزهای 9، 13 و 17 در ورزشگاه های كشور اوكراین انجام می شود.

به گزارش ایرنا،'یواخیم لو' كه تیم تحت هدایت او در دو بازی تداركاتی طی یك هفته گذشته با یك باخت سنگین 5 بر 3 در مقابل تیم فوتبال سوئیس البته بدون بازیكنان اصلی و پیروزی دو بر صفر با بهره گیری از تمام ظرفیت های خود در مقابل رژیم اشغالگر قدس، انتظارات را برآورده نكرده است در تازه ترین اظهار نظر درمورد وضعیت ملی پوشان آلمان،گفت كه 'معیار برای من قهرمانی در جام یورو 2012 نیست'.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان كه با روزنامه ورزشی كیكر گفت و گو می كرد، افزود: اینكه بخواهیم تیم را فقط در رابطه با كسب مقام قهرمانی بسنجیم، این از دید من اصلا درست نیست.

یوآخیم لوتاكید كرد: این بسیار وحشتناك است كه بخواهیم با تحت فشار قرار دادن تیم از نظر روحی و روانی تاكید كنیم كه آنها باید حتما قهرمان این جام شوند زیرا ادامه این وضع بازیكنان را دچار مشكل خواهد كرد .

وی خاطرنشان كرد:اگر بگوییم حتما باید جام را ببریم، هیچ دستاوردی نخواهیم داشت،یورو 2012 برای فوتبال آلمان 'همه چیز' یا 'هیچ چیز' نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان افزود:اینگونه نیست كه اگر در جام ملت ها قهرمان شویم همه چیز را بدست آورده ایم و اگر در كسب جام ناكام شویم، همه چیز را باخته ایم.

'لوتهار ماتئوس'كاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان نیز در مصاحبه با نسخه آنلاین شبكه ورزشی اسپورت وان، درمورد وضعیت تیم ملی كشورش در رقابت های یورو 2012 گفت: آلمان تیم قدرتمندی است و جو دوستانه خوبی در بین بازیكنان تیم وجود دارد.

ماتئوس افزود: اگر شور و هیجان در بین بازیكنان تا انتها ادامه داشته باشد و آنها تا حد امكان تلاش خود را نشان دهند و مشكل خاصی اتفاق نیفتد،قهرمانی در این جام امكان پذیر است و در مسابقات قبلی نیز این را نشان داده اند.

كاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان در عین حال گفت: البته ما نباید آلمان را تنها بخت قهرمانی در این رقابت ها بدانیم زیرا تیم های قدرتمند دیگری همچون اسپانیا ، هلند و انگلیس هستند كه از انگیزه و شانس بسیار بالایی برای قهرمانی برخوردارند.

ماتئوس در كمال ناباوری از لهستان به عنوان تیمی كه باید منتظر خلق شگفتی ها از طرف بازیكنان غیر بومی اش باشیم نام برد و گفت: می توان به لحاظ برخورداری از امتیاز میزبانی و استفاده از بازیكنان غیر بومی مطرح،حتی لهستان را یكی از شانس های قهرمانی در این دوره از مسابقات دانست.

اروپام** 2051** 1701