۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۵۲
کد خبر: 80161150
T T
۰ نفر
امام (ره ) فرهنگ اسلامي را از حالت سكون و ايستايي خارج كردند

پاريس - رييس مركز الثقلين پاريس از امام راحل ( ره ) به عنوان يك انديشمند مسلمان با بينش و بصيرت ديني و سياسي شگرف ياد كرد و خاطر نشان ساخت: اين چهره ماندگار ديني و سياسي توانستند فرهنگ اسلامي را از حالت چندين سده ايستايي خود خارج كرده و به آن پويايي و شادابي دهند.

' صدرالدین فضل الله' روز چهارشنبه در مصاحبه ای اختصاصی با ایرنا در توصیف شخصیت و ویژگی های بنیانگذار كبیر انقلاب شكوهمند اسلامی، گفت: رهبر كبیر انقلاب اسلامی ایران در عمل نه تنها اندیشمندی بزرگ برای مسلمانان اعم از شیعیان و اهل تسنن بود، بلكه شخصیت و سیاستمدار مسلمان بزرگی بود كه وجود پربركت وی برای تمامی انسانهای آزاده و مستضعف جهان الگو و مایه امید بود.

وی با اشاره به ویژگی های انقلاب شكوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی ( ره ) ،‌افزود: امام خمینی رضوان الله در شرایطی كه هرگز تصور آن نمی رفت، انقلاب عظیمی را پایه گذاری كرد كه همچنان به رغم گذشت بیش از سه دهه از عمر گرانقدر آن ، منشاء اثرگذاری در منطقه و جهان است.

رییس مركز الثقلین پاریس در وصف عظمت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری داهیانه امام (ره) هم اكنون از چنان وسعت ، بزرگی و گستردگی با اتكا به شعارهای استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی برخوردار می باشد كه توانسته است بیش از سه دهه در برابر تمامی توطئه ها و دسیسه های استكبار جهانی مقاومت كرده و آرمانها و اهداف خود را همه روزه بیشتر از قبل، پیش رانده و آنها را به كرسی بنشاند.

وی با اشاره به عظمت و گستردگی دامنه انقلاب اسلامی، افزود: برغم تبلیغات و هجمه های گسترده چندین دهه غول های رسانه ای جهان علیه ایران كه در تلاش هستند تصویری منفی از جمهوری اسلامی حتی نزد شیعیان ارایه دهند ، این كشور توانسته است با توجه به پشتوانه دینی و اتكا به آموزه های امام راحل ( ره ) كه خود منبعث از اسلام ناب محمدی است، هر روزه توانمندتر از گذشته عمل كرده و قله های پیشرفت و سعادت همه جانبه از جمله در زمینه های علم و دانش را به سرعت طی كند.

وی با اشاره به نفوذ آرمانها و دیدگاههای امام راحل در میان مسلمانان جهان ، تصریح كرد: رهبر كبیر انقلاب اسلامی در عمل هیچ تفاوتی میان فرق مختلف اسلامی قایل نبودند و ایشان همواره تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی را به حفظ وحدت و یكپارچگی در مقابل استكبار جهانی فرا می خواندند.

وی با اشاره به تلاش های كشورهای غربی برای ایجاد تفرقه میان شیعیان و اهل تسنن، افزود: اگر چه مسلمانان از توطئه و سیاست های تفرقه افكنانه استكبار جهانی میان فرق مختلف اسلامی اطلاع دارند، ولی عملا پس از لشكر كشی های غرب به سركردگی آمریكا به برخی از كشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان، به مسئله تفرقه و ایجاد اختلاف میان شیعیان و سنی ها بیشتر دامن زده می شود كه این امر به هیچ وجه با آرمانهای امام (ره) سازگار نبوده و حتی ایشان قبل از انقلاب شكوهمند اسلامی نیز در سخنان خود بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی در میان مسلمانان تاكید داشته اند.

فضل الله با بیان اینكه فلسطین در قلب و دل امام راحل جای داشت ، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی حتی در دهه های 50 و 60 فتوایی را در زمینه ضرورت جمع آوری خمس و زكات برای حمایت از مردم فلسطین صادر كرد و همواره نیز از مظلومیت آنان در مقابل استكبار و صهونیسم در طول حیات پربركتش دفاع كردند.

وی با بیان اینكه از نظر امام خمینی رضوان الله ، رژیم صهیونیستی یك رژیمی جعلی بوده ، افزود: از نظر ایشان رژیم غاصب اسرائیل عامل تمامی تنش ها و درگیریها میان مسلمانان بوده و به همین دلیل نیز وی معتقد بودند كه باید روزی مشكل مردم فلسطین با حمایت مسلمانان جهان حل و فصل شود.

رییس مركز الثقلین پاریس از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یك الگو و معیاری اثرگذار بر مسلمانان جهان یاد كرد و افزود: با توجه به اینكه انقلاب اسلامی ایران برپایه های استقلال و خود اتكایی بنا شده، همچنان پیام های آزادی و حریت بخشی آن پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر شریف آن ، همچنان در سطح دیگر كشورهای مسلمان جهان طنین انداز است.

وی تاكید كرد: امروزه در كشورهای اسلامی همان شعارهای رهایی بخش برسر زبان انقلابیون جاری است كه بیش از سه دهه پیش در كوچه و پس كوچه های تهران و دیگر شهرستانهای ایران بر سر زبان های جوانان انقلابی این كشور جاری بود.

اروپام **1495**‌1506
۰ نفر