۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 80161112
T T
۰ نفر
جاده هاي كشور،  تابستان امسال پذيراي 85 هزار خودروي ناوگان عمومي است

ساري - معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور با اشاره به آغاز مسافرت هاي تابستاني از تيرماه امسال در كشور ، گفت : در اين ايام جاده هاي كشور پذيراي 85 هزار خودروي ناوگان حمل و نقل عمومي است .

' شهریار افندی زاده ' روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از جاده هراز به خبرنگار ایرنا گفت : این تعداد خودرو شامل 18 هزار دستگاه اتوبوس ، 34 هزار دستگاه مینی بوس و 33 هزار دستگاه سورای است كه به جابجایی مسافران مشغول خواهند بود .

وی ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر را مناسب دانست وبیان داشت: درحال نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم تا خدمات مناسب تری به مسافران و گردشگران ارائه شود .

افندی زاده تعداد جابجایی مسافر در فصل تابستان سال گذشته را 152 میلیون تن مسافر اعلام كرد و اظهار داشت : حدود 35 درصد این جابجایی ها توسط ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است .

وی پیش بینی كرد تعداد سفرها در ایام تابستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد و گفت : برنامه ریزی برای سفرهای ایمن و راحت صورت گرفته است تا مردم در این ایام با آرامش خاطر به سفر بروند .

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : تابستان امسال باتوجه به ماه مبارك رمضان، بیشترین مسافرت ها در تیر و شهریورماه صورت می گیرد .

وی با اشاره به اقدامات نیروهای راهداری ، اظهار داشت : نیروهای راهداری با انجام اقداماتی نظیر لكه گیری در صدد افزایش ایمنی راه و كاهش تصادفات جاده ای هستند .ك/3

519/402