۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۴
کد خبر: 80157789
T T
۰ نفر
سازمان ميراث فرهنگي كردستان از كار و توليد داخلي حمايت مي كند

سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان گفت: در راستاي تحقق شعار امسال و حمايت از كار و توليد داخلي، معاونت صنايع دستي اين اداره كل برنامه هايي را در دست اقدام دارد.

امیر الهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش رشته های مختلف صنایع دستی در 10 شهرستان و 17 روستای سطح استان به هزار و 800 نفر از جمله این برنامه ها است.

وی برگزاری جشنواره سراسری بسته بندی، همایش تخصصی جایگاه و كاربرد صنایع دستی در معماری داخلی، تكریم و تجلیل از هنرمندان و پیشكسوتان شاخص استان، برگزاری مراسم روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از صنعتگران و هنرمندان برگزیده، راه اندازی و ایجاد خانه صنعتگران و آبگینه كردستان، نظارت بركارگاه های تولیدی، تهیه و تدوین اطلس صنایع دستی استان و حمایت از تعاونی ها و تشكل های مردمی در حال تاسیس را از دیگر برنامه های سازمان میراث فرهنگی كردستان برای حمایت از كار و تولید داخلی ذكر كرد.

وی اظهار داشت: هدف اصلی سازمان برای توسعه صنایع دستی، الگوسازی و احیاء هر چه بهتر این رشته و شناسایی بازارهای هدف برای توسعه و ترویج صنایع دستی و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان است.

وی افزود: در راستای این اهداف تا كنون چهار هزار و 400 نفر در رشته های مختلف صنایع دستی آموزش دیده اند.ك/3

570/533