۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۰۹
کد خبر: 80155076
T T
۰ نفر
تربيت و تهذيب نفس مهمترين دستاورد حضور در مراسم معنوي اعتكاف است

خرم آباد - نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: يكي از مهم ترين دستاوردها و اثرات مراسم معنوي و ارزشمند اعتكاف، تربيت و تهذيب نفس به ويژه براي جوانان و نوجوانان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'سید احمد میرعمادی' روز یكشنبه در جلسه ستاد اعتكاف استان لرستان افزود: بر همین اساس باید برنامه ریزی و مدیریت مناسبی در زمینه برگزاری این مراسم معنوی و مشاركت گسترده جوانان و نوجوانان در این آیین عبادی انجام شود.

وی با اشاره به اینكه اعتكاف اثرات مستقیمی بر سازندگی، تربیت و اخلاق انسان دارد، اظهار داشت: در اعتكاف انسان باید تعلقات دنیوی خود را رها كند, به همین دلیل این آیین عبادی اثرگذاری ویژه ای در تربیت و اخلاق فرد دارد كه این مهم باید مورد توجه متولیان امر باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم اعتكاف افزود: مهم ترین اقدام در این حوزه هدایت و مدیریت صحیح جوانان برای بهره مندی مطلوب و مناسب از حضور در این آیین ارزشمند عبادی است.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: اگر به این ویژگی ها و دستاوردهای موثر اعتكاف در برنامه ریزی ها توجه شود، به طور یقین شاهد تحولی اساسی در حوزه تربیتی و اخلاقی جوانان خواهیم بود.

وی گفت: باید با انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی موثر و مناسب ابعاد مختلف اعتكاف برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود كه این امر موجب مردمی شدن برگزاری این مراسم در سطح جامعه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه به لزوم تشكیل هیات امنای اعتكاف در استان اشاره كرد و افزود: اعضای این هیات باید با تشریح و تقسیم وظایف مشخص، مسوولیت برگزاری و مدیریت این مراسم را بر عهده داشته باشند.

1625/320
۰ نفر