۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۳۱
کد خبر: 80155004
T T
۰ نفر

اعضاي جديد شوراي عالي حوزه هاي علميه معرفي شدند

۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۳۱
کد خبر: 80155004
اعضاي جديد شوراي عالي حوزه هاي علميه معرفي شدند

قم ـ اعضاي ششمين دوره شوراي عالي حوزه‌هاي علميه، پس از تاييد رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقليد معرفي شدند.

به گزارش ایرنا به نقل ازمركز خبر حوزه، آیت الله یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه در حكمی، حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین رضا استادی، مرتضی مقتدایی، سید هاشم حسینی بوشهری، ‌سید احمد خاتمی، ابوالقاسم وافی، سید محمد غروی و علی نكونام گلپایگانی را برای یك دوره دوساله به عضویت شورای عالی حوزه‌های علمیه منصوب كرد.

بیوگرافی و تصاویر اعضای جدید شورای عالی حوزه های علمیه در پایگاه جامعه مدرسین حوزه به نشانی www.jameehmodarresin.org در دسترس كاربران قرار دارد.

شورای عالی حوزه های علمیه تشكلی از علما و خبرگان اسلامی است، كه عهده‌‌دار سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی كلان در بخشهای مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی، اجتماعی، و معیشتی حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌هایی است كه از امكانات و خدمات حوزه علمیه قم استفاده می‌كنند.

ایجاد شرایط لازم برای پرورش فقهای بزرگ و مفسران و متكلمان و فلاسفه و خطبای اسلامی و محققان، در رشته‌های مختلف علوم دینی و تربیت كادر مورد نیاز حوزه و نظام؛ ارتقای كیفی و كمی امور گزینشی، تحقیقی، تبلیغی، اخلاقی، سیاسی و معیشتی حوزه‌های علمیه؛ حفظ استقلال حوزه در تمام جهات، طبق توصیه‌های امام امت(قدس سره) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام و تواناسازی هر چه بیشتر حوزه‌ها، در پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جوامع بشری بخشی از اهداف این شورا می باشد.

نصب و عزل اعضای شورای عالی، به پیشنهاد جامعه محترم مدرسین، و تصویب مقام معظم رهبری و مرجع یا مراجع عظام حوزه علمیه قم انجام می‌شود ضمن اینكه قبول استعفای اعضای شورای عالی، منوط به پذیرش مقام معظم رهبری و مرجع یا مراجع عظام است.

569/ 550/
۰ نفر