۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۸
کد خبر: 80154467
T T
۰ نفر

اعضاي جديد شوراي عالي حوزه‌هاي علميه معرفي شدند

۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۸
کد خبر: 80154467
اعضاي جديد شوراي عالي حوزه‌هاي علميه معرفي شدند

تهران - جامعه مدرسين حوزه علميه قم اعضاي دور ششم شوراي عالي حوزه‌هاي علميه را تعيين و پس از تاييد رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد براي يك دوره چهار ساله معرفي كرد.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار معارف ایرنا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای اسامی اعضای دور ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه را معرفی كرد.

بر این اساس حضرات آیات رضا استادی، سیدهاشم حسینی بوشهری، مرتضی مقتدایی، ابوالقاسم وافی، سید احمد خاتمی و حجج اسلام سید محمد غروی و علی نكونام گلپایگانی برای دوره ششم شورای عالی حوزه های علمیه از سوی جامعه مدرسین تعیین و پس از كسب تایید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید با حكم آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین به این سمت منصوب شدند.

بر اساس این اطلاعیه، شورای عالی حوزه علمیه قم تشكلی از علما و خبرگان اسلامی است كه عهده‌‌دار سیاستگذاری و برنامه‌ریزی كلان در بخش های مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی، اجتماعی، و معیشتی حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌هایی كه از امكانات و خدمات حوزه علمیه قم استفاده می‌كنند، است.

تعداد اعضای شورای عالی حداقل هفت نفر و مدت فعالیت آن در هر دوره، چهار سال است.

همچنین شورای عالی، به منظور اجرای مصوبات خود و اداره حوزه علمیه، یكی از فضلای شایسته و لایق را به عنوان مدیر انتخاب می‌كند و كارهای اجرایی را به او می‌سپارد تا به كمك معاونان و سایر همكاران، آنها را اجرا كند.

بنابراین، شورای عالی، مسوول سیاستگذاری حوزه در حیطه مذكور در اساسنامه است و مدیر حوزه، مسوول تحقق‌بخشیدن به آنهاست.

فراهنگ 1883**1588
۰ نفر