۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 80153109
T T
۰ نفر
سالانه سه هزار نفر به دليل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را ازدست مي دهند

شهركرد- معاون قضايي دادستان كل كشور گفت: سالانه سه هزار نفر در كشور به دليل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست مي دهند.

به گزارش ایرنا‌،'حسین ذبحی' روز شنبه درگردهمایی آموزشی آشنایی با اثرات مواد مخدر و روانگردان ها در شهركرد افزود: با توجه به گسترش سوء مصرف موادمخدرسنتی و صنعتی دركشور و افزایش گرایش به مصرف این مواد، برنامه ریزی های ویژه ای برای كاهش آثار زیانبار این آسیب اجتماعی باید اندیشیده شود.

وی گفت:ایجاد حساسیت در میان مسوولان و استفاده ازهمه امكانات و ابزار می تواند در زمینه كاهش مصرف مواد مخدر موثر باشد.

ذبحی ادامه داد: هم اكنون 74 درصد زندانیان كشور به دلیل قاچاق‌، مصرف و ‌تولید مستقیم و غیرمستقیم مواد مخدر در زندان به سر می بردند كه از این میزان 45 درصد به طور مستقیم تولید كننده و مصرف كننده این مواد بوده اند.

وی افزود: فجیع ترین جنایت های در حال وقوع در جامعه به نوعی با مصرف مواد مخدر مرتبط است و هر روزه شاهد اخبار وگزارش های متعدد از آثار سوء مصرف روانگردان ها درجامعه هستیم و بایست در پیشگیری از مصرف این مواد تلاش های جدی تری صورت گیرد.

وی شیشه را یك چالش جدی برای جامعه دانست و اظهار داشت: بایستی زمینه جلوگیری از توزیع این مواد فراهم شود و همه امكانات برای ایجاد مراكز درمانی و ایجاد نهضت ترك بسیج شود.

مدرس دانشگاه شهیدبهشتی تهران با بیان اینكه در قانون مجازات های سنگینی برای تولیدكنندگان، توزیع كنندگان و مصرف كنندگان مواد مخدر به خصوص شیشه در نظر گرفته شده، افزود: امید آن می رود با استفاده از روش های مختلف از گسترش بیش از حد این مواد در جامعه جلوگیری شود.

ذبحی اطلاع رسانی را یكی از عوامل پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در جامعه عنوان كرد وگفت: استفاده از وسایل ابزارهای ارتباط جمعی و مشاركت ائمه جمعه و جماعات در برنامه های پیشگیرانه می تواند در این زمینه موثر باشد.

گردهمایی آموزشی آشنایی با اثرات مواد مخدر و روانگردان ها صبح و عصر شنبه با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری درشهركرد برگزار می شود.

7360/558/
۰ نفر