۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۲:۳۳
کد خبر: 80142900
T T
۰ نفر
سه هزار تن انواع محصولات باغي در 'خليفان' مهاباد برداشت مي شود

مهاباد - كارشناس آموزش و ترويج مركز جهاد كشاورزي دهستان 'كاني بازار' مهاباد گفت: امسال با توجه به افزايش ميزان بارندگي ها و مساعد شدن شرايط در دامنه ها و كوهپايه ها پيش بيني مي شود افزون بر سه هزار تن انواع محصولات باغي در 'خليفان' برداشت شود.

'احمد سمانی'، روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محصول سیب با حدود 650هكتار بیشترین میزان باغات موجود را به خود اختصاص داده كه 160هكتار آن به صورت مكانیزه آبیاری می شود.

وی انگور دیم، گردو، بادام، زردآلو، هلو و شلیل را از دیگر محصولات های تولیدی نام برد و اظهار داشت: با توجه به موقعیت باغات، نوع آبیاری به صورت غرق آبی بوده اما در چند سال اخیر اجرای طرح اصلاح و احیاء باغات قدیمی از سوی وزارت جهاد كشاورزی، باعث افزایش انگیزه كشاورزان برای تولید بیشتر شده است.

سمانی، همچنین از افزایش سطح باغات دهستان كانی بازار به بیش از 600هكتار با احداث 160هكتار باغ جدید خبر داد.

كارشناس آموزش و ترویج دهستان كانی بازار، كیفیت عالی، خاصیت نگهداری در سردخانه و غنی بودن مواد غذایی را از جمله ویژگیهای ممتاز سیب تولیدی این دهستان نام برد و افزود: موقعیت جغرافیایی، نوع آب و هوا و شرایط سردسیری، باعث مرغوبیت محصول سیب تولیدی در مقایسه با سایر دهستان ها شده است.

وی برگزاری كلاس های آموزشی، آموزش های انفرادی، ارائه راهكارهای نوین باغداری و افزایش انگیزه كشاورزان به احداث باغ را از دیگر عوامل افزایش تولید محصولات باغی عنوان كرد.

645