۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۰۳
کد خبر: 80142533
T T
۰ نفر
كليه اسناد هويتي استان كرمانشاه امسال الكترونيكي مي شود

كرمانشاه - مديركل ثبت احوال استان كرمانشاه گفت: 80 درصد اسناد هويتي كرمانشاه آرشيو الكترونيكي شده و تا پايان سال جاري تمامي اسناد هويتي استان الكترونيكي مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) 'احد جودی' روز یكشنبه در نشست ثبت وقایع حیاتی جوانرود افزود: هم اكنون 98 درصد وقایع حیاتی استان كرمانشاه در زمان قانونی ثبت می شود و این قابل قبول نیست و باید به صددرصد برسد.

وی، برنامه های ثبت احوال را تحول آفرین دانست و گفت: شماره ملی نمونه ای از این برنامه ها است كه به بركت آن حدود 100 سازمان به سامانه ثبت احوال پیوسته و كاربردی شدن آن موجب ساماندهی بسیاری از برنامه ها شده و با عملیاتی شدن كارت ملی هوشمند تحولی عظیم در ساختار اداری كشور رخ خواهد داد.

فرماندار جوانرود نیز گفت: سال گذشته یك هزار و 362 مورد ولادت، 309 مورد فوت، یك هزار و 35 مورد ازدواج و 171 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.

'مصطفی عظیمی' افزود: در فروردین ماه سالجاری نیز 133 مورد ولادت، 35 مورد فوت، 99 مورد ازدواج و 17 فقره طلاق ثبت شده است.

وی تصریح كرد: نظام آماری كشورها و حجم و كیفیت بانكهای اطلاعاتی آنها نه تنها به عنوان یكی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی آنان به شمار می آید بلكه متقابلا نیز سیاست گذاریها و برنامه ریزیهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشورها بدون در اختیار داشتن آمار كافی صحیح و به هنگام ممكن نیست.

567