۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۵۸
کد خبر: 80142406
T T
۰ نفر
حضور پررنگ سينماي ايران در بازار كن قابل توجه است

تهران- مديرعامل سازمان توسعه سينمايي سوره حضور نمايندگان سينماي ايران در بخش‌هاي مختلف بازار كن را نشان دهنده ظرفيت بالاي سينماي ايران دانست.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل ازحوزه هنری ،'سهیل جهان‌بیگلری' درباره مستقل شدن غرفه حوزه هنری از چتر سینمای ایران در بازار كن گفت: امسال برای نخستین بار غرفه حوزه هنری از چتر سینمای ایران مستقل شده است، حضور نمایندگان سینمای ایران در بازار بزرگ جشنواره كن، تاش رنگی و تنوعی به وجود آورده كه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سینمای ایران را واضح‌تر نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان سینمای ایران به شكل پراكنده و غیرمتمركز باعث شده در گستره وسیع بازار جشنواره كن كه محلی برای نمایش قدرتمندانه قابلیت‌های فرهنگی و هنری كشورهای مختلف است، سینمای ایران برجسته‌تر از سال‌های قبل دیده شود.

مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره افزود: با دیدن تعدادی از فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم كن، جای خالی سینمای ایران با همه لطافت، شاعرانگی و نگاه فطری و دینی‌اش بیش از گذشته احساس می‌شود، سینمایی كه در مقاطعی نماینده شایسته فرهنگ و باورهای ملی و مذهبی ما بود.

جهان‌بیگلری گفت: سینمای ایران با نمایش روابط انسانی، حس خوبی از زندگی و روابط خانوادگی و اجتماعی را برای مخاطب غربی به ارمغان می‌آورد، با دیدن فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم كن در می‌یابیم كه سینمای ایران ظرفیت‌های بسیار برای پركردن خلا موضوع‌های خاص در سینمای جهان را دارد.

وی افزود:هنوز فیلم 'یك خانواده محترم' ساخته مسعود بخشی را ندیده‌ام، امیدوارم این فیلم نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران باشد.

فراهنگ**9173**1588