۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱
کد خبر: 80142260
T T
۰ نفر
جمعيت هلال احمر ايران جزو برترين هاي دنياست

زاهدان - رييس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر كشور گفت: جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران جزو 20 سازمان امدادي (هلال احمر و صليب سرخ) برتر دنيا بشمار مي رود.

به گزارش ایرنا، 'محمد جعفریان' روز یكشنبه در گردهمایی اعضای كانون های دانشجویی هلال احمر دانشگاه های سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: قرار گرفتن هلال احمر ایران جزو برترین های دنیا تنها به خاطر انبارهای پرآذوقه، خدمات رسانی مطلوب و داشتن ماشین آلات پیشرفته امدادرسانی نیست بلكه داشتن توانمندی كم نظیر اعضای جوان و داوطلب آن از مهمترین پشتوانه های این سازمان امدادی است.

وی گفت: جوانان و داوطلبان بیشترین اعضای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را تشكیل می دهند كه با روحیه ایثار و از خود گذشتگی و حضور به موقع در صحنه های حوادث به نجات جان انسان ها می پردازند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور اظهار داشت: ایران جزو پر حادثه ترین كشورهای دنیا بشمار می رود و بر اساس آمار نزدیك به 500 هزار نفر در این كشور سالیانه به علت حوادث مختلف كشته و مجروح می شوند.

وی اضافه كرد: با وجود آمار بالای حوادث در جمهوری اسلامی ایران سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با برگزاری كلاس های مختلف، نسل جوان را برای مقابله با حوادث احتمالی آگاه و آماده می كند.

جعفریان همچنین با توجه به نبود اردوگاه فرهنگی و ورزشی و سرسرای سینما برای جوانان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: برای رفع مشكلات و كمبودهای جوانان فهیم و سخت كوش این استان تمام تلاش خود را خواهم كرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: افتتاح كتابخانه مشاركتی هلال احمر با مساحت 110 متر مربع و اعتبار 300 میلیون ریال در زاهدان، بهره برداری از زمین چمن فوتبال در شهرستان ایرانشهر با مساحت 800 متر مربع و اعتبار 600 میلیون ریال و شروع عملیات اجرایی ساخت چمن مصنوعی فوتبال با مساحت 800 متر مربع و اعتبار 600 میلیون ریال در شهرستان زابل از مهمترین برنامه های اجرایی این نهاد طی چند روز اخیر است.

رسول راشكی افزود: تاكنون اسامی 23 هزار نفر به عنوان اعضای شاخه های داوطلب، جوانان و امدادگران هلال احمر سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

وی اظهار داشت: مهمترین اولویت جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ارتقای شاخص های آموزشی و ارائه جدید ترین مطالب علمی پیرامون مسایل امدادی و نحوه خدمات رسانی به آسیب دیدگان برای اعضای جوان و داوطلبان است.

به گزارش ایرنا، گردهمایی یك روزه اعضای كانون های دانشجویی هلال احمر دانشگاه های سیستان و بلوچستان با حضور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد. ك/2

7307 / 653