۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 80142156
T T
۰ نفر
محور ارتباطي مرند – جلفا تا پايان امسال بهره برداري مي شود

تبريز- سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از اتمام عمليات اجرايي احداث محور ارتباط جاده اي مرند – منطقه آزاد ارس (جلفا) تا پايان سال 91 در قالب طرح هاي مهر ماندگار خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی گفت: در سفر اخیر دستیار ویژه رییس جمهورب به شهر جلفا تكمیل این طرح تا پایان سال مصوب شد.

وی با اشاره به اینكه جاده موجود ظرفیت پذیرش حجم تردد گردشگری و ترانزیت كنونی به منطقه آزاد ارس را ندارد، افزود: با توسعه منطقه كه با عملیاتی شدن آن در سالجاری شتاب بیشتری به خود گرفته است، عدم وجود زیرساخت مناسب می تواند مشكلات جدی در حمل و نقل منطقه ای را به همراه داشته باشد.

نجفی با یادآوری اینكه اصلاح مسیر راه آهن تبریز - جلفا نیز جزو اولویت های منطقه است، گفت: بزودی این موضوع با حضور كارشناسان و مدیران استان بررسی نهایی شده و عملیاتی می شود.

دستیار ویژه رییس‌ جمهوری در سفر به استان آذربایجان ‌شرقی به همراه استاندار از چند طرح بزرگ عمرانی و صنعتی در شش شهرستان استان از جمله جلفا بازدید و بر اجرای طرح های نیمه تمام مصوب سفرهای استانی رییس جمهوری تاكید كرد.

طرح توسعه بهره‌برداری از رودخانه ارس شامل سدهای خاكی گلفرج و گوردیان، ایستگاه پمپاژ اصلی و خط انتقال اصلی و مخازن ذخیره از جمله این طرح‌هاست.

طرح مهر ماندگار با هدف تكمیل و به بهره ‌برداری رساندن طرح‌ها و پروژه‌های كلان ملی به‌ ویژه مصوبات سفرهای استانی، در پیام نوروزی امسال رییس ‌جمهوری ابلاغ شد.

7232/587