۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80142111
T T
۰ نفر
قائم مقام فدراسيون زنان شانگهاي خواستار همكاري با ايران شد

پكن - ' لي رون '، قائم مقام فدراسيون زنان شهر شانگهاي براي همكاري با مراكز فعال در حوزه بانوان در ايران ابراز علاقه كرد.

به گزارش ایرنا، خانم' لی ' روز یكشنبه طی اظهاراتی در دیدار با وابسته فرهنگی ایران در شانگهای گفت: كشور ایران و نقش زنان ایرانی در پیشرفت آن برای ما بسیار جالب است و علاقه مندیم روابط خود را با مراكز فعال در حوزه بانوان در جمهوری اسلامی گسترش دهیم.

وی حضور نمایندگی فرهنگی ایران در شانگهای را فرصتی برای تسهیل روابط دو ملت ایران و چین خواند و افزود: با توجه به روابط دیرینه دو كشور ما می توانیم با برنامه ریزی از تجربیات یكدیگر به خصوص در حوزه زنان و نقش آنان در پیشرفت جامعه بهره برداری كنیم.

قائم مقام فدراسیون زنان شهر شانگهای ابراز امید كرد در چارجوب همكاری های دو جانبه، ایران و چین در آینده نزدیك شاهد تبادل هیات هایی از بانوان باشند.

وابسته فرهنگی ایران نیز در این نشست فعالیت بانوان ایرانی و نقش آنان در پیشرفت كشور را در عرصه های علمی ، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تشریح كرد.

' مهرداد رخشنده' با اشاره به اینكه امروز جایگاه بانوان ایران آن چیزی نیست كه غرب درباره آن در رسانه های وابسته تبلیغ كند، افزود: در جمهوری اسلامی ایران جایگاه زن كاملاً متفاوت با نگاهی است كه در كشورهای غربی شاهد آن هستیم.

وی گفت: آموزه های دین اسلام و فرهنگ شرقی، نقش ویژه ای را برای زنان در جامعه قائل شده است.

رخشنده با تاكید به نقش زن در مسوولیت تربیت و سلامت خانواده و جامعه، اظهارداشت: با توجه به تاریخ و فرهنگ كهن ایران و چین، مطالب و گفتمان بیشتری را بین زنان دو كشور احساس می كنیم.

وابسته فرهنگی ایران در شانگهای افزود: ما در این راستا آمادگی داریم همكاری ها را گسترش دهیم.

فدراسیون زنان شهر شانگهای در شرق چین از سال 1950 میلادی در حوزه های مختلف فعالیت می كند و از حمایت های دولت محلی نیز برخوردار است .

در زمان حاضر 11 انجمن زیرمجموعه این فدراسیون هستند كه بطور نمونه می توان به انجمن های مهندسین، پزشكان، خبرنگاران، قضات، آموزش و تحقیقات امور بانوان اشاره كرد.

در این نشست علاوه بر لی رون قائم مقام فدراسیون زنان شانگهای، خانم ها ' یان لین ' مدیر بخش ارتباطات و امور بین الملل و 'شو وی' هماهنگ كننده برنامه ها و مترجم فدراسیون حضور داشتند.

آساق ** 275 **