۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80137552
T T
۰ نفر
وزارت خارجه پاكستان: زرداري در نشست سران ناتو در شيكاگو شركت مي كند

اسلام آباد - وزارت امور خارجه پاكستان امروز پنجشنبه اعلام كرد كه 'آصف علي زرداري' رييس جمهوري اين كشور در بيست و پنجمين نشست سران پيمان آتلانتيك شمالي ناتو در شيكاگو در روزهاي 31 ارديبهشت و يكم خرداد، شركت خواهد كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه رسمی وزارت امور خارجه پاكستان، تصمیم به شركت زرداری، كه رسما توسط 'راسموسن' دبیر كل ناتو دعوت شده، در نشست شیكاگو پس از جلسه مشورتی اعضای دولت و كمیته دفاعی كابینه گرفته شده است.

این بیانیه افزود: رییس جمهوری پاكستان در حاشیه نشست شیكاگو با روسای دولت های عضو ناتو و فرماندهان ایساف دیدار و گفت وگو خواهد كرد.

زرداری را در این سفر 'حنا ربانی كهر' وزیر امور خارجه, 'عباس جیلانی' قائم مقام وزیر امور خارجه و جمعی از مقامات پاكستانی همراهی خواهند كرد.

پیش از این سخنگوی رییس جمهوری پاكستان اعلام كرده بود كه راسموسن طی تماسی زرداری را رسما برای شركت در نشست شیكاگو دعوت كرده است.

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاكستان امروز در گفت وگو با رسانه ها سفر زرداری به شیكاگو و شركت در نشست سران ناتو را تایید كرد .

وی گفت: با دعوت بی قید و شرط دبیر كل ناتو از زرداری، از جمله در مورد بازگشایی مسیر تردد خودروهای ناتو در خاك پاكستان, وی در این نشست شركت خواهد كرد.

رسانه های پاكستانی پیش از این دبیر كل ناتو اعلام كرده بود كه اگر پاكستان می خواهد در اجلاس سران ناتو شركت كند، باید دستور بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروهای ناتو را در خاك كشورش صادر كند.

پاكستان پس از حمله مرگبار بالگردهای ناتو به پست مرزی 'سلاله' در سال گذشته و كشته شدن 24 نظامی پاكستانی، تردد خودروهای ناتو را در خاك كشورش متوقف كرد .

آساق ** 1095**1479