۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 80137499
T T
۰ نفر
بر همكاري و تعامل براي برگزاري جشنواره ارتقاي فرهنگ ترافيك تاكيد شد

سمنان - در نشست كميته ارتقاي فرهنگ ترافيك استان سمنان، بر همكاري هرچه بيشتر دستگاه ها و نهادها براي برگزاري هرچه بهتر جشنواره ارتقاي فرهنگ ترافيك تاكيد شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز پنجشنبه در این نشست گفت: فرهنگ ترافیك در زمینه فرهنگ عمومی تقسیم بندی می شود و مختص به یك نهاد ویژه نیست.

'محمدرضا سوقندی' اظهار داشت: اگر معضلات را با كلید فرهنگی حل كنیم نوبت به دیگر برخوردها و راه حل ها نمی رسد.

وی با تاكید بر استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در زمینه ارتقای فرهنگی ترافیك، افزود:‌ ترافیك تنها منحصر به حوادث نیست و گاه حتی زمینه بروز خشونت و سوء رفتارها در جامعه است.

وی با بیان اینكه فرهنگ عمومی جامعه در فرهنگ ترافیك جلوه گر می شود، خاطرنشان كرد: مباحث اخلاقی، فرهنگی و دینی نیز در ترافیك شهرها قابل شناسایی و بررسی است.

سوقندی با تاكید بر اصلاح و ارتقای فرهنگ ترافیكی شهری و بیان اینكه فرهنگ سالم رانندگی احترام به حقوق شهروندان است، گفت: برداشت مسافرین ورودی از وضعیت اجتماعی هر شهر نیز در اولین برخورد با ترافیك شهر حاصل می شود.

جشنواره ارتقای فرهنگ ترافیك استان سمنان از تاریخ 22 تا 27 مهرماه امسال در مجموعه پارك ترافیك سمنان برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه كتاب با موضوع فرهنگ ترافیك، برگزاری مسابقات ورزشی و بازیهای فكری، انجام پروژه های تخصصی علمی در زمینه ترافیك، ایجاد فضای تبلیغاتی و محیطی در شهر ها از مباحث مطرح شده در نشست كمیته ارتقای فرهنگ ترافیك استان سمنان بود.ك/2

611/599/608