۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 80137312
T T
۰ نفر

شارژ غير مجاز خودرو با سيلندر گاز در رشت حادثه ساز شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 80137312
شارژ غير مجاز خودرو با سيلندر گاز در رشت حادثه ساز شد

رشت - شارژ غير مجاز خودرو با سيلندر 11 كيلويي گاز در رشت حادثه ساز شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، این حادثه در بلوار شهید بهشتی رشت، در ساعت 21 و 13دقیقه چهارشنبه شب اتفاق افتاد كه بلافاصله 15 دستگاه خودروی اطفاییه به همراه 40 تن نیرو به نزدیكی محل حادثه رسیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه دپوی زیاد ماسه، پایین بودن سیم های برق معابر، تنگ و باریك بودن كوچه و همچنین ازدحام بسیار زیاد جمعیت موجب شد تا پس از رفع موانع پس از 17 دقیقه به محل حریق برسند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت علت این حادثه را پر كردن سیلندر گاز به صورت غیر مجاز از سیلندر گاز 11كیلویی اعلام كرد.

'محمدعلی رفیعی' اضافه كرد: فردی كه با استفاده از سیلندر گاز 11 كیلویی به صورت غیرمجاز در حال پر كردن سیلندر خودروی خود بود بر اثر نشت گاز موجب آتش گرفتن سیلندر و پرتاب آن به سمت خودرویی دیگر شد.

وی افزود: متاسفانه با انفجار خودروی دوم و رسیدن شعله های آن به سمت سربندی دو منزل مسكونی همجوار كه به طور غیر اصولی با استفاده از مصالح قابل اشتعال ساخته شده بودند، سرایت كرد.

رفیعی اضافه كرد: آتش نشانان برای مهار و اطفای این حریق كه با دخالت و ازدحام غیرقابل كنترل مردم همراه به سختی توانستند پس از یك ساعت و 56 دقیقه حریق را مهار و اطفا كنند.

رفیعی تصریح كرد: وضعیت نابسامان ساخت و ساز در حاشیه شهر، به دور از نظارت سازمان های مربوطه زنگ خطری برای مسوولان است كه جان و مال همشهریان را با كوچكترین جرقه حادثه ای نابود خواهد كرد.

وی این حادثه را نمونه كوچكی از این نابسامانی بزرگ خواند و گفت: با توجه به تجهیزات و امكانات محدود و كمبود شدید نیروی عملیاتی، این وضعیت چنانچه متوقف نشود، غیر قابل كنترل خواهد شد.كد/1

7296/ 603