۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۲:۳۷
کد خبر: 80123255
T T
۰ نفر
ظرفيت و توان نخبگان براي پيشبرد اهداف ملي مورد حمايت قرار گيرد

همدان-رييس سازمان بسيج علمي ، پزوهشي و فناوري كشور گفت: ظرفيت و توان نخبگان علمي براي پيشبرد اهداف ملي مورد حمايت قرار گيرد.

به گزارش ایرنا' محمود تولایی' روز چهارشنبه در نشست با نخبگان علمی و بسیجی كشوری و استانی در همدان افزود:امروز جمعیت 40 میلیونی جوان در كشور ظرفیتی مطلوب برای رشد و شكوفایی در كشور و استان همدان قرار داده است.

وی اظهار داشت:با استفاده از ظرفیت و توان این نیروی عظیم بخصوص نخبگان علمی و استعداد های كشوری گامی مهم در تولید صنایع در كشور برداشته شود.

وی اضافه كرد:باید باشلیك تیر های خودباوری به جوانان استعدادآنان را در ایجاد ظرفیت و توان ملی شكوفا كرد.

رییس سازمان بسیج علمی ،پژوهشی و فناوری كشور همچنین گفت: مقام معظم رهبری به عنوان یك نعمت و توفیق بزرگ عرصه ها و مسیر ها را رصد می كنند و هوشمندانه مسیر های روشن را فرا روی همگان قرار می دهد و امسال نیز استفاده از ظرفیت و توان ملی مورد توجه و حمایت ایشان است.

تولایی در ادامه افزود: استعداد نخبگان ،بسیجیان وجوانان به عنوان ظرفیت های عظیم در عرصه های مختلف از جمله در حوزه های دفاعی و امنیتی كشور و در عرصه سازندگی استفاده شود.

وی با بیان اینكه نیاز های كشور بر حسب شرایط و زمان تغییر می كند گفت: امروز در دهه عدالت و پیشرفت باید با استفاده از استعداد نخبگان علمی كشور زمینه های خلاقیت و پیشرفت را ایجاد كنیم.

تولایی اظهار داشت: مهاجرت مغز ها پرسود ترین اقتصاد در جهان است و باید با حمایت از نخبگان و حمایت از آنان این مشكل را حل كنیم.

وی گفت: امروز بسیج می خواهد هر كس به هر اندازه می تواند برای رشد و شكوفایی وارد صحنه شود و آموزش و پرورش نیز بایدپرورش استعداد های خلاق را در صدر فعالیت های خود قرار دهد.

وی اضافه كرد: حمایت از نخبگان اساتید دانشجویان می تواند اتفاقات بزرگی در توسعه و پیشرفت همه جانبه كشور ایجاد كند كه با ایجاد خانه نخبگان و دفاتر شهید فهمیده از این ظرفیت ها در استان و كشور استفاده می شود.

7529/551