۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۵۶
کد خبر: 80123118
T T
۰ نفر
اولين همايش خوردگي در محيط هاي دريايي در بندرعباس برگزارشد

بندرعباس- اولين همايش خوردگي در محيط هاي دريايي و پوشش هاي سطحي توسط دانشگاه صنعتي اميركبير با همكاري انجمن خوردگي ايران و با حمايت معاونت علمي و فناوري نهاد رياست جمهوري و ستاد ويژه توسعه فناوري نانودر پرديس اين دانشگاه در بندرعباس برگزارشد.

به گزارش ایرنا، در این همایش معاون فناوری و نوآوری معانت علمی و فناوری رییس جمهور ابراز امیدواری كرد كه برگزاری چنین نشست هایی بتواند در زمینه پیشبرد برنامه های ارایه شده دراین خصوص بیش از پیش اثرگذارباشد.

دكتر آقامیری با اشاره به خسارت های ناشی از خوردگی در محیط های دریایی و پوشش های سطحی گفت: برای كاهش هزین های و جلوگیری از خسارتها طرح های مختلفی در دست انجام است كه از جمله آنها می توان تشكیل و راه اندازی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اشاره كرد.

در ادامه این همایش دكتر محمد زاده عطار بعنوان دبیر علمی همایش نیز طی سخنانی ابراز داشت: در این همایش دو روزه آخرین دستاوردها و راهكارهای علمی در محورهای مختلف از جمله خوردگی سازه های بتنی، سازه‌های فلزی، محیط‌های دریایی، پوششهای مقام در برابر خوردگی، نانو پوششهای مقاوم در برابر خوردگی، جدایش كاتدیك، اثرات خوردگی در نیروگاهها و سكوها و شناورهای دریایی، اثرات خوردگی در پالایشگاهها و اثرات خوردگی در مجتمع های پتروشیمی بوسیله اساتید در قالب مقاله و سخنرانی ارایه می شود.

این كنفرانس با توجه به محیط خاص دریایی منطقه هرمزگان از اهمیت خاصی برخوردار است و مشكلات خوردگی در این مناطق را به صورت جدی مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد داد.

این همایش با حمایت معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو كشور برگزار وضرورت شناخت و جلوگیری از خوردگی سازه های بتنی و فلزی كه در معرض محیط های خورنده واقع می شوند را مورد توجه قرار می‌دهد.ك/3

512/668