۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 80122556
T T
۰ نفر

صبحانه كاري در بورس برگزار مي شود

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 80122556
صبحانه كاري در بورس برگزار مي شود

تهران- دبيركل كانون نهادهاي سرمايه‌گذاري با بيان اينكه در حال حاضر 20 درصد از ارزش بازار سرمايه در اختيار اين كانون است،گفت: كانون، برنامه ماهانه 'صبحانه كاري' با فعالان بورس را اجرايي مي‌كند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ؛' بهروز خدارحمی 'در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس،بانك،‌بیمه با اشاره به اینكه كانون نهادهای سرمایه‌گذاری یكی از دو كانون زیرمجموعه بورس است كه شركت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در آن عضو باشند،‌گفت: امروزه این كانون پتانسیل خوبی دارد، اما از ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شود و یكی از دغدغه‌های این كانون مسئله درآمدی آن است زیرا تا كنون درآمد آن وابسته به حق عضویت‌های آن بود.

وی گفت: براساس اساسنامه كانون پتانسیل زیادی در آن وجود دارد تا بتوان از سایر مسائل نیز برای بخش درآمدی خود استفاده كند؛ همچنین این شركت به دنبال انجام پژوهش‌های كاربردی و انجام فعالیت‌های شركت‌های زیرمجموعه و گسترش بخش آموزشی است تا بتواند از درآمدهای غیرمحتمل و محافظه‌كارانه‌ای كه داشت خارج شود و درآمد پایداری داشته باشد.

دبیر كل كانون نهادهای سرمایه‌گذاری تصریح كرد: اغلب اعضای این كانون مشكلات بنیادی دارند كه به تنهایی نمی‌توانند آنرا حل كنند،از جمله مسائل مالیاتی، گزارشات ارائه شده به سازمان بورس، تعاملات لازم با حسابرس كه نیاز به تغییر قوانین و آیین‌نامه هایی دارند كه شركت ها به تنهایی نمی‌تواند آنها را انجام دهند، بنابراین كانون نهادهای سرمایه گذاری تریبون مشتركی می‌شود تا با قدرت بیشتری خواسته های اعضا را پیگیری كند.

وی در خصوص این مسئله كه چرا تاكنون این اقدامات انجام نشده است،گفت: در زمان ‌شروع فعالیت كانون بیشترین انرژی برای این صرف شد كه بگوییم وابسته به نهادهای مشابه كه پیش از این وجود داشتند نیستیم و باعث شد فعالیت‌های كانون كم شود اما در حال حاضر شرایط تغییر كرده و امكان گسترش فعالیت‌های شركت وجود دارد تا بتواند جایگاه اصلی خود را در حوزه بازار سرمایه بدست آورد.

خدارحمی با تاكید با اینكه كانون نهادهای سرمایه‌گذاری به اتاق بازرگانی بازار سرمایه تبدیل می‌شود گفت: با توجه به اینكه كانون نهادهای سرمایه گذاری یكی از زیرمجموعه‌های كانون سازمان بورس است ولی یك نهاد مستقل بوده كه صحبت‌های اعضا را به نیابت از آنها پیگیری می‌كند و در شأن كانون نیست كه بخواهد وابسته به سازمان بورس باشد.

و ی ادامه داد:در بلندمدت سازمان بورس نیز به این نتیجه می‌رسد كه تشكیل این كانون و پیگیری خواسته‌های اعضا از این طریق برای سازمان نیز بهتر است.

وی با اشاره به دغدغه‌های كانون نهادهای سرمایه‌گذاری گفت: تاكنون این كانون وابسته به تعداد اعضا و پرسنل خود بود ولی از این پس امكان برگزاری دوره‌های آموزشی وجود دارد كه البته پس از برگزاری یك دوره آموزشی، دوره‌های بعدی را به بخش‌های خصوصی واگذار می‌كنیم. همچنین تعمیق بازار سرمایه و تعامل مناسب بین اعضا نیز یكی از مسائلی است كه از سوی كانون پیگیری خواهد شد.

خدارحمی با بیان اینكه تعداد شركت‌های تامین سرمایه در حال حاضر به 7 عدد رسیده و حرف و حدیث‌های زیادی حول این شركت‌ها وجود دارد، كارگروه تخصصی تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در كانون نهادهای سرمایه‌گذاری تشكیل خواهد شد و همه این شركت‌ها و همچنین شركت‌های مشاورین سرمایه‌گذاری نیز می‌توانند عضو این كانون باشند ولی در حال حاضر تنها دو شركت تامین سرمایه و دو شركت صندوق سرمایه‌گذاری عضو كانون هستند.

وی در خصوص تعداد اعضای این كانون بیان كرد: در حال حاضر 62 شركت عضو این كانون هستند ولی هیچ محدودیتی برای حضور شركت‌ها و عضویت آنها وجود ندارد البته در حال حاضر 20 درصد از ارزش كل بازار عضو كانون نهادهای سرمایه‌گذاری هستند.

اقتصام** 9141**1319