زنان در تمام عرصه ها همدوش و همراه مردان بوده اند

كرمانشاه - معاون سرمايه هاي اجتماعي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري روز چهارشنبه در جمع بانوان كرمانشاهي، گفت: در حيات انقلاب اسلامي و همچنين تاريخ ايران شاهد آن هستيم كه زنان ايراني همواره حضوري موثر همراه با مردان در همه عرصه ها داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در كارگاه آموزشی جنبش بیداری اسلامی و سازمانهای مردم نهاد زنان و خانواده كه در استانداری كرمانشاه برگزار شد، ' پروین هدایتی ' بر لزوم بهره گیری از پتانسیل بانوان ایرانی و بخصوص سازمانهای مردم نهاد بانوان برای بارور شدن تولید ملی در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی تاكید كرد.

وی ادامه داد: ایران سرزمینی است كه دارای سرمایه های فرهنگی، قدمت و پیشینه غنی می باشد و همین مساله سبب شده است تا قوام و ماندگاری كشور را به همراه داشته باشد كه در این بین، زنان یكی از شاكله های اصلی سرمایه ای در ایران محسوب می شوند.

وی خطاب به سازمانهای مردم نهاد كه در زمینه بانوان و جامعه فعالیت می كنند، گفت: سازمانهایی موفق تر هستند كه بتوانند ضریب دانش، مهارت و اعتماد را در نزد اعضای خود افزایش دهند.

هدایتی عناصر تشكیل دهنده سرمایه های اجتماعی را مواردی از قبیل اعتماد عمومی به همدیگر، اعتماد به نهادهای مردمی و دولتی، مشاركت غیررسمی همیارانه در فعالیتهای داوطلبانه در سازمانهای مردم نهاد، مذهبی، موسسات خیریه و اتحادیه های صنفی و.. عنوان كرد.

معاون سرمایه های اجتماعی مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود به رابطه سرمایه های اجتماعی جامعه با اینترنت پرداخت و گفت: رشد سریع شبكه های اجتماعی اینترنتی مانند فیس بوك، مای اسپیس و.. نشانه اثرگذاری اینترنت بر سرمایه های اجتماعی دارد چرا كه افراد كاملا بصورت انتخابی و آگاهانه می توانند با هم در ارتباط باشند.

هدایتی همچنین نقش مدارای اجتماعی در افزایش سرمایه اجتماعی تاكید كرد و افزود: كشورمان دارای قومیتها و مذاهب متعدد است كه زیست آگاهانه، اختیاری و مداوم آنها با هم منجر به افزایش سرمایه اجتماعی شده است.

هدایتی همچنین بر لزوم تزریق شادی و شادابی به بدنه جامعه بخصوص در میان قشر بانوان تاكید كرد و گفت: برای شاد كردن مردم لزوما نباید سراغ ابزارهایی كه آنسوی آبها قرار دارند، برویم زیرا در فرهنگ اسلامی ما حتی دستگیری از یك محروم یا یك خانواده یتیم می تواند ابزاری برای شادابی دیگران تلقی شود.

این كارگاه آموزشی عصر امروز نیز ادامه خواهد یافت.

571/567