۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 80122236
T T
۰ نفر
همايش ملي معنويت، قرآن پژوهي و سلامت با پيام وزير بهداشت در گناباد آغاز به كار كرد

گناباد - همايش ملي معنويت، قرآن پژوهي و سلامت با پيام وزير بهداشت،درمان و آموزش پزشكي روز چهارشنبه در گناباد آغاز به كار كرد.

دكتر'مرضیه وحید دستجردی' در پیام خود به این همایش آورده است: ما كه طلایه داران اجرای فرامین اسلام هستیم باید بر آن باشیم تا سلامت برخاسته از معنویت را به جهانیان عرضه نموده و در راه درمان بیماریها مبتنی بر آموخته های دینی و معنوی پیشگام باشیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: انسان معاصر، درگیر مسائل بسیاری است كه برای از بین بردن یا تخفیف دادن آنها، از ابزار مختلفی سود می جوید كه در این راستا از جمله راهكارهایی كه از دوران گذشته برای انسان مطرح بوده است پناه بردن به قدرت لایزال الهی است.

این پیام می افزاید: آیین مقدس اسلام، علم و دین را به عنوان دو بال نیرومند برای پرواز انسان، به سوی كمال مطلق خویش كه همانا نزدیك شدن به حضرت حق است معرفی می كند و پرداختن به هر یك بدون توجه به دیگری را آفتی برای سعادت و نیكبختی انسان به حساب می آورد.

وزیر بهداشت در پیام مزبور با اشاره به فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) كه فر موده اند 'علم و دین پیوسته با یكدیگرند و هر گاه جدای از هم شدند آتش افروز خواهند بود' افزود: این دقیقا همان چیزی است كه امروزه بشر بدان رسیده یعنی حتی سلامت جسم و روح نیز باید از دل معنویت گرفته شود.

دكتر وحید دستجردی در این پیام اظهار امیدواری كرد با برپایی چنین همایشهایی ضمن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه معنویت و سلامت، بتوانیم گامی موثر در جهت تقویت و توسعه فضای معنوی در دانشگاههای علوم پزشكی كشور بر داشته و بار دیگر بر جامعیت دین مبین اسلام مهر تایید زده و آن را در تمام علوم كشف شده بشری راهنما و هدایتگر قرار دهیم.

در بخش پایانی پیام نیز آمده است: امیدواریم بتوانیم در سالی كه مزین به تولید ملی شده است ، با تكیه بر آموزه های قرآن كریم و دین عزیزمان اسلام و بسترسازی مناسب جهت آشنایی پژوهشگران با این منابع عظیم ، بر تولیدات جدید برای رفع دردهای بشری بیفزاییم. /2

1922 /664