۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۰:۱۱
کد خبر: 80107687
T T
۰ نفر
طرح هوشمندسازي مدارس قدرت يادگيري و روشهاي تدريس را تغيير مي دهد

وزير آموزش و پرورش گفت: طرح هوشمندسازي مدارس قدرت يادگيري و روشهاي تدريس را تغيير مي دهد، كلاسها را چند رسانه اي مي كند و موجب ترغيب و تشويق دانش آموز در يادگيري مي شود.

حمیدرضا حاجی بابایی روز سه شنبه در حاشیه ادای احترام به بزرگ معمار انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص تاثیرگذاری طرح هوشمندسازی مدارس افزود: علاوه بر اینها این طرح موجب می شود كه آسیب رسانی به معلمها كمتر شود و مدرسه، معلم، دانش آموز و كلاس همه همزمان حركت كنند.

وی سپس به پیشرفت اجرای این طرح اشاره كرد و اظهار داشت: هوشمندسازی مدارس شروع شده است كه خوشبختانه پیشرفت كار بیش از حد انتظار ما بود؛ چرا كه ما حدود 20 هزار مدرسه را برای هوشمندسازی در نظر داشتیم ولی بیش از این تعداد كار را شروع كردند.

وی ادامه داد: این یك كار نسبی است و هوشمند سازی مدارس انتها ندارد و در طول 3 سال آینده تمام مدارس كشور باید هوشمندسازی شوند و در مجلس هم پیگیری می كنیم تا ردیف بودجه ای برای این طرح اختصاص دهیم.

وی سپس در خصوص به روز كردن معلم همراه با دانش آموز گفت: به روز نمودن معلمان از ضرورتهای نظام تعلیم وتربیت است كه طرح هوشمندسازی مدارس یكی از این راهكارهاست و راهكار دیگر جذب دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان است.

وزیرآموزش و پرورش طرح دوره سه ساله را از جمله طرحها و پیشنهادات وزارتخانه عنوان كرد و گفت: از آنجایی كه دانش آموز در پایه اول ابتدایی با معلم خویش مانوس و با او آشنا می شود و وقتی دانش آموز به كلاس دوم می رود به راحتی با معلم جدید خو نمی گیرد؛ از این رو نظام دوره سه ساله را در سه سال اول دوره ابتدایی مطرح كردیم كه در این طرح معلم كلاس اول در سه سال معلم دانش آموز باقی بماند.

وی در پایان در خصوص تعطیلی مدارس پایه ابتدایی و 80 درصد مدارس مقطع دبیرستان گفت: این طرح از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است كه همه مدارس در همه مقاطع باید پنج شنبه ها تعطیل شوند.

7299/699
۰ نفر