۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80107095
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: احياي صنعت توريسم تبليغات منفي دشمنان را خنثي مي كند

كرمان- استاندار كرمان با اشاره به اقدامات دشمنان براي ايجاد ذهنيت هاي منفي درباره كشورمان گفت: احياي صنعت توريسم و حضور گردشگران كشورهاي مختلف در كشور، موجب خنثي شدن تبليغات منفي دشمنان مي شود.

به گزارش ایرنا، 'اسماعیل نجار' روز سه شنبه در نخستین 'همایش كشوری معماری دست كند' در كرمان افزود: دشمنان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه جاذبه های موجود در كشور ما، اقدام به تبلغیات گسترده و ایجاد ذهنیت های منفی در اذهان ملل كردند.

وی با بیان این مطلب كه دولت های نهم و دهم به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افق جدیدی را در گردشگری و توسعه صنعت توریسم در كشور ایجاد كرده اند، اظهار داشت:این صنعت با تلاش های انجام شده در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود است.

وی اظهار امیدواری كرد: با تمسك به ظرفیت بالا و استعداد عظیمی كه در كشور و استان كرمان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد، شاهد توسعه همه جانبه صنعت عظیم و پردرآمد توریسم و گردشگری باشیم.

نجار، صنعت توریسم را به عنوان یكی از رقابتی ترین صنعت های دنیا ذكر كرد و ادامه داد: بسیاری از كشورهای پیشرفته نیز سعی و تلاش دارند تا صنعت توریسم را در كشور خود گسترش دهند.

وی با اشاره به این مطلب كه اهمیت گردشگری در دین مبین اسلام نیز مورد اشاره بوده، عنوان كرد: اهمیت و نقش صنعت توریسم از نظر اقتصادی، اجتماعی

و سیاسی نیز بر كسی پوشیده نیست.

استاندار كرمان ضمن بیان این نكته كه سهم ایران از درآمدهای صنعت توریسم باید افزایش یابد، گفت: توسعه گردشگری علاوه بر تاثیر در جنبه های اقتصادی موجب توسعه و پیشرفت اجتماعی، رفاه اجتماعی و سلامت عمومی می شود.

وی یادآور شد: مردم ایران اسلامی و استان كرمان در مهمان نوازی زبانزد خاص و عام هستند و آثار تاریخی و گردشگری این كشور از جمله روستای دست كند میمند، به خوبی به جهانیان معرفی نشده اند.

وی تصریح كرد: دولت نیز در سفرهای استانی مصوبات خوبی داشته و پیگیری های خوبی نیز صورت گرفته و زیرساخت های خوبی نیز فراهم شده است.

وی به ارسال پرونده روستای دست كند میمند برای ثبت جهانی نیز اشاره كرد و افزود: استان كرمان دارای جاذبه های تاریخی بسیاری از جمله ارگ بم، ارگ راین، باغ شاهزاده و مجموعه گنجعلیخان است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش معماری دست كند به میزبانی استان كرمان از 12 تا 14 اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.ك/2

7440/2624/330
۰ نفر