۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 80104798
T T
۰ نفر
تيم ملي وزنه‌برداري ايران با درخشش ورزشكار مازندراني قهرمان آسيا شد

ساري - رييس هيات وزنه برداري مازندران گفت : تيم ملي وزنه‌برداري ايران در آخرين روز از رقابت هاي قهرماني قاره آسيا با درخشش ' ‌بهداد سليمي ' ، ‌وزنه بردار فوق سنگين مازندراني پس از 9 سال عنوان قهرماني قاره‌كهن را به خود اختصاص داد.

' عباس رحیمی ' ‌روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : كسب سه مدال طلا توسط بهداد سلیمی در این رقابت ها ، نتیجه تلاش های صورت گرفته هیات وزنه برداری مازندران در سال های گذشته و استعداد بی نظیر این ورزشكار پرتلاش مازندرانی است .

وی بیان داشت : سلیمی كه در حركت یكضرب با مهار وزنه 206 كیلوگرمی بالاتر از جئون سانگ - گون از كره جنوبی (200 كیلوگرم) و سجاد انوشیروانی (193 كیلوگرم) به مدال طلا رسیده بود ، در حركت دوضرب هم با روی سر بردن وزنه 245 كیلوگرم، ضمن كسب مدال طلا، طلای مجموع را هم با 451 كیلوگرم از آن خود كرد.

رییس هیات وزنه برداری مازندران افزود : تیم وزنه برداری ایران با 501 امتیاز و یك امتیاز بالاتر از تیم میزبان پس از 9 سال به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا كرد.

رحیمی گفت : با توجه به در پیش‌ بودن مسابقات المپیك ، مسابقات قهرمانی آسیا در كره جنوبی توانست برای آمادگی بیشتر وزنه ‌برداران برای حضور در بازی‌های المپیك 2012 لندن موثر و مفید باشد.

چهلمین دوره مسابقات وزنه‌برداری بزرگسالان قهرمانی آسیا اول در شهر ' یونگ تانگ ' كره جنوبی برگزار شد .ك/3

7331/1654