۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 80104565
T T
۰ نفر

بيش از 10 ميليون دلار كالا از استان سمنان به خارج صادر شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 80104565
بيش از 10 ميليون دلار كالا از استان سمنان به خارج صادر شد

سمنان - مديركل گمرك استان سمنان از صدور بيش از 10 ميليون و 230 هزار دلار كالا در فروردين ماه امسال از اين استان به خارج از كشور خبر داد و گفت: اين مقدار صادرات نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش از رشد 50 درصد برخوردار است.

'علی اكبر شامانی' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از 43 هزار و 750 تن كالا در این مدت از استان سمنان به خارج صادر شده است كه از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد افزایش دارد.

وی ارزش ریالی كالاهای صادراتی از استان سمنان را بالغ بر 125 میلیارد و 428 میلیون ریال بیان كرد.

وی انواع سیمان، پودر شوینده، كاشی و سرامیك، عایق رطوبتی، لوله و پروفیل آهنی، كولر آبی، ظروف یك بار و ... را از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان سمنان برشمرد و اظهار داشت: این كالاها به كشورهای عراق، افغانستان و كشورهای آسیای میانه و ... صادر شده است.

شامانی گفت: در فروردین ماه گذشته بیش از دو هزار و 650 تن كالا به ارزش بالغ بر شش میلیون و 690 هزار دلار از طریق گمرك سمنان ترخیص شده است.

وی متذكر شد: این مقدار واردات از نظر وزنی یك درصد و از لحاظ ارزشی 24 درصد نسبت به مدت مشابه كاهش دارد.

مدیركل گمرك استان سمنان پنبه، ماشین آلات، مواد اولیه كارخانجات،باتری قراضه، قطعات خودرو را از مهمترین اقلام وارداتی برشمرد و گفت: این كالاها از كشورهای ایتالیا، امارات متحده عربی، تركیه، آلمان، بزریل، چین، ژاپن و آسیای میانه وارد گمرك سمنان شده است. ك/3

599/608