۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۳۸
کد خبر: 80103135
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه از استان اردبيل

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۳۸
کد خبر: 80103135

اردبيل - * گرمي * دوره آموزش آمادگي دفاعي دانش آموزان گرمي مغان برگزار شد.

اكبر جمالی معاون آموزش و پرورش گرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از این دوره آموزشی را ارتقای سطح علمی و عملی دانش آموزان در آموزش دفاعی ذكر كرد. وی با تجلیل از همكاری فرماندهان بسیج گرمی گفت: شركت كنندگان در این دوره آموزشی با مراحل علمی و عملی تیراندازی در میدان تیر آشنا شدند.

***

* نمین * از سری مسابقات فوتبال لیگ برتر استان اردبیل یك بازی در استادیوم ورزشی تختی شهر نمین برگزار شد.

در این مسابقه دو تیم گلشهر نمین و ابوذر پارس آباد با هم به رقابت پرداختند و در نهایت دو تیم با حساب یك مساوی كردند.

***

* گرمی * رییس اداره آموزش و پرورش انگوت از در حال اجرا بودن بیش از پنج پروژه آموزشی در این بخش خبرداد. شهرام فرهمند در جلسه شورای اداری گرمی احداث سالن ورزشی فرهنگیان با 300 میلیون ریال ، مدرسه پنج كلاسه روستای قره آغاج از سوی بنیاد بركت وابسته به نهاد مقام معظم رهبری ، سه باب نمازخانه با 450 میلیون ریال اعتبار ، مدرسه شش كلاسه روستای قره خانبیگلو با دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار و یك مدرسه دیگر در روستای قره آغاج انگوت با یك میلیارد ریال اعتبار را از جمله پروژه های در حال اجرای آموزش و پرورش این بخش برشمرد. وی همچنین از برگزاری دومین همایش خیرین مدرسه ساز بخش انگوت در سوم خرداد خبرداد و اظهار امیدواری كرد با مشاركت خیرین منطقه

گام های بلندی برای تامین فضای آموزشی بخش انگوت برداشته شود. وی گفت: چهار هزار و 659 دانش آموز در 108 مدرسه بخش انگوت در حال تحصیل هستند. بخش انگوت شهرستان گرمی بزرگترین بخش استان اردبیل است.

***

* نیر * مراسم طرح خود اتكایی دانش آموزان مدرسه دخترانه شبانه روزی حكمت كوراییم بخش كوراییم برگزار شد.

عین الله یوسفی سادات مدیر آموزش و پرورش نیر هدف از برگزاری این مراسم را آموزش و ایجاد مهارت در زمینه فعالیت ها و حرفه های مورد نیاز و مورد علاقه دانش آموزان ، پركردن اوقات فراغت دانش آموزان ، تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز مدرسه شبانه روزی و انتقال و تبادل تجربیات بین مدارس شبانه روزی ذكر كرد. وی افزود: در این طرح كه تحت عنوان تهیه لبنیات و فرآورده های شیر اجرا می شود تمام فعالیت های دانش آموزان منطقه در معرض دید علاقمندان و دانش آموزان قرار گرفته است.

***

7124/7120/7116/594/530