۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۲۲
کد خبر: 80103097
T T
۰ نفر

استاندار بصره:

نيازمند تجارب ايران در تمام بخش ها هستيم

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۲۲
کد خبر: 80103097

آبادان - استاندار بصره با اشاره به نياز اين كشور به دانش و مهارت ايران در جبران عقب ماندگي عراق گفت:نيازمند تجارب ايران در تمام بخش ها هستيم.

به گزاش خبرنگار ایرنا دكتر 'خلف عبدالمجید خلف' در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صادراتی و خدمات فنی و مهندسی استان خوزستان در منطقه آزاد اروند افزود: امید وارم با توجه به حجم بالای كار های عمرانی در عراق و بخصوص در استان بصره شركت های ایرانی در امر سازندگی نقش اساسی ایفا كنند.

وی اظهار داشت: هم اكنون بیش از 700 طرح عمرانی و خدماتی در بخش های مختلف در بصره در حال انجام است كه برای اجرایی شدن آنها نیاز به همكاری شركت های ایرانی هستیم.

دكتر عبدالمجید خلف گفت:در سال 2012 نیز بیش از 500 پروژه و طرح عمرانی در بصره تعریف شده كه شركت های ایرانی بخصوص خوزستان با توجه به توانایی موجود در آن می توانند نقش مهمی در اجرایی شدن آنها ایفا كنند.

وی با اشاره به نیاز استان بصره به دو هزار و 500 واحد مسكونی اظهار داشت: استان خوزستان با توجه به قابلیت های موجود در آن بخصوص در بخش مسكن مهر می تواند در برطرف كردن مشكل مسكن در بصره نقش مهمی داشته باشد.

استاندار بصره گفت: استان خوزستان و بصره هر دو متحمل خرابی های زیادی از سوی استبكار و رژیم بعث صدام عراق بودند كه زیر ساخت های این دو استان را نابود كرد.

وی اظهار داشت:امروز ایران اسلامی توانسته است تا دوران بازسازی را طی و به شكوفایی اقتصادی برسد كه استان بصره نیز برای رسیده به این امر نیازمند كمك استان خوزستان است.ك/2 7102