۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۳۶
کد خبر: 80102745
T T
۰ نفر

تهران - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به نخستين جشنواره مستقل فيلمنامه نويسي انقلاب اسلامي با بيان آنكه ادبيات داستاني انقلاب هنوز زيربنايي قوي براي سينما، پي‌ريزي نكرده ، ابراز اميدواري كرد كه جشنواره فيلمنامه نويسي انقلاب، در رفع اين مساله با جديت تلاش كند.

در بخشی از پیام سیدمحمد حسینی كه نسخه ای از آن روز یكشنبه به ایرنا ارسال شد، آمده است: انقلاب اسلامی گرچه خود مبدا تاریخی در جهان معاصر گشت اما می‌رود كه در اوراق تاریخ، جائی خوش برای خود دست‌وپا كند. انقلاب اسلامی یك حادثه نبود؛ یك واقعه است! وقوع، مانایی دارد!

حسینی در این پیام یادآورشد كه گاه یك انسان سرنوشت یك ملت را تغییر می‌دهد و گاه انسان بزرگتری سرنوشت جهان را؛ و تاریخ ساز می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام افزود: یك جوان تونسی با سوزاندن خود، شخصیتی تاریخی می‌شود، اما تاریخسازی از آگاهی سرچشمه می‌گیرد. بیداری اسلامی امروز زاییده یك حركت انتحاری نیست بلكه در پس زمینه خود هزاران هزار قربانی را در مسلخ انتباه، چونان اسطوره چیده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور در این پیام تاكید كرد: اگر به گذشته‌های دور هم متشبث نشویم، و در انقلاب اسلامی سوره‌های سوژه‌ها را به تلاوت بنشینیم، اهل تفسیر، هر آیه را نشانی از بیداری، تعبیر خواهد نمود.

اینك برای این آیات، تفسیری تصویری اگر جستجو كنیم نیازمند مقدمه‌ای وزین‌تر از متن خواهیم بود و آن‌هم فیلمنامه است.

حسینی یادآورشد: خوب می‌دانید كه فیلم‌های سینمایی مبتنی بر متون قوی و ادبیات داستانی ریشه‌دار و قصه‌های محكم،‌ غالبا از ساختاری قابل پذیرش برخوردار گشته‌اند.

ادبیات داستانی انقلاب اسلامی تا هنوز زیربنای قویمی برای سینما، پی‌ریزی نكرده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام یادآورشد كه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی سر آن دارد كه این كمبود را به مدد هنرمندان خوش ذوق و نویسندگان متبحر جبران نماید.

برگزیدگان جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی ، 11 اردیبهشت ماه در سینما فرهنگ معرفی می شوند.

فراهنگ**9266
۰ نفر