۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۲۳
کد خبر: 80102580
T T
۰ نفر

رشت - كارشناس مسوول زنبورداري سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت : زنبورستان هاي استان به دليل نداشتن ذخيره كافي زمستاني در كندوهاي عسل و تداوم سرما در بهار امسال، با تلفات مواجه شدند.

'هوشیار رحیمی' عصر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت تغییرات شدید آب و هوایی در سال گذشته، سرمای شدید در زمستان، نداشتن ذخیره كافی زمستانی در كندوهای عسل و تداوم سرما در بهار؛ تلفات سنگینی به زنبورستان های استان وارد شد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته شرایط بد زمستانی برای زنبورداران گیلان پیش بینی نشده بود و سرمای زمستانی در بهار نیز ادامه یافت.

كارشناس مسوول زنبورداری سازمان جهاد كشاورزی گیلان ادامه داد: برداشت محصول عسل در تابستان سال گذشته به دلیل عدم ذخیره سازی مناسب توسط زنبورهای عسل و عدم جوابگویی طبیعت گیلان از میانگین 16 كیلوگرم در هر كندو به حدود نصف كاهش یافته بود و زنبورها قادر به ذخیره مناسب برای فصل زمستان نشدند.

وی بیان داشت: بر اساس سرشماری سال 1389 تعداد 204 هزار كلنی زنبور عسل در استان گیلان وجود دارد.

رحیمی با تاكید بر لزوم حمایت بخش دولتی از صنعت زنبورداری گیلان گفت: گیلان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و داشتن چهار فصل، استانی مناسب برای پرورش زنبور عسل محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، استان گیلان از لحاظ تعداد كلنی زنبور عسل در كشور رتبه ششم و در میانگین تولید عسل در هر كلنی در كشور مقام سوم را دارد. ك/3

619/604/508
۰ نفر