اردبيل – شهردار اردبيل با گلايه شديد از شيوه نامناسب تبليغات انتخابات مجلس نهم در اين شهر گفت : كم توجهي به شيوه صحيح تبليغات توسط اكثريت هواداران نامزدهاي انتخاباتي علاوه بر ايجاد آلودگي ، زشت كردن سيماي اردبيل سبب ايجاد خسارت به تاسيسات و ساختمانهاي اين شهر نيز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهندس صدیف بدری ، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در حالیكه با گذشت نزدیك به دو ماه از تبلیغات انتخابات نامزدهای مرحله اول نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و باوجود تلاش شبانه روزی كارگران و ماموران شهرداری اردبیل هنوز جلوه های نازیبایی از آلودگی سیمای عمومی در گذرگاههای شهر اردبیل به چشم می خورند در چند روز گذشته ساكنان این شهر بار دیگر شاهد گسترش این اقدام های نادرست از سوی جمع زیادی از هواداران نامزدها ی راه یافته به مرحله دوم در این شهر هستند.

وی چسباندن تصاویر گوناگون داوطلبان ، نوشتن اسامی آنان و نیز حك شعارهای تبلیغاتی در طرفداری از نامزدان انتخابات مجلس روی درب و دیوار انواع ساختمانهای مسكونی شخصی و موسسات خصوصی و دولتی ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، چراغهای روشنایی گذرگاهها ، كناره های پل های روگذر و زیر گذر سواره و پیاده رو ، ترانسهای برق ، درختان حاشیه كوچه ها و خیابانها ، سر درب مغازه ها ، سطح آسفالت خیابانها و مانند آنها را از جمله این شیوه های نادرست تبلیغاتی از سوی جمع زیادی از هواداران نامزدها دانست.

وی یادآوری كرد : در حالیكه شهرداری اردبیل با تحمل زحمات و صرف انرژی فراوان و نیز مبالغ هنگفت كه عمده آن از جیب شهروندان شریف اردبیلی تامین می شود اقدام به زیباسازی سیمای این شهر می كند و جدولهای حاشیه بلوارها و فضاهای سبز را رنگ آمیزی می كند با تاسف شاهد هستیم كه این مكانها با چسباندن تصاویری از نامزدها و یا با نوشتن اسامی آنان و جمله های تبلیغاتی به شدت آلوده شده و منظر بسیار نازیبایی را ایجاد می كند.

وی با اشاره به اینكه شهروندان و ساكنان اردبیل براثر روی آوری جمعی از هواداران در تبلیغات به این شیوه ، هم به شكل مستقیم و هم به شكل غیر مستقیم متحمل زیان می شوند خاطرنشان كرد كه نوشتن نمای ساختمانهای مسكونی و موسسات خصوصی با رنگهای اسپری و چسباندن عكس و پوسترهای نامزدها روی درب و دیوار با استفاده از چسب های قوی كه به آسانی پاك نمی شوند از جمله خسارات مستقیم وارده به شهروندان در این ارتباط می باشد.

وی اظهار كرد كه وارد شدن خسارات به تاسیسات شهری متعلق به شهرداری كه باید برای تامین آن در واقع از محل درآمدهایی كه از سوی شهروندان تامین می شود هزینه كرد نیز خسارات غیر مستقیمی است كه در این ارتباط به ساكنان این شهر وارد می شود.

وی تصریح كرد : در چند هفته گذشته از چند كلانشهر و چند شهر متوسط و كوچك در نقاط گوناگون میهن عزیزمان بازدید كرده ام كه در هیچكدام از آنها ندیدم كه حتی به تعداد محدود هواداران نامزدهای انتخابات با توسل به اینگونه شیوه های نادرست اقدام به تبلیغ بكنند.

بدری با انتقاد از كم اهمیت بودن موضوع در نظر خود داوطلبان ادامه داد : اگر نامزدها ، وقت اندكی برای مشاهده وضعیت بسیار نامناسبی كه از لحاظ آلودگی گذرگاههای شهری پیش آمده است بگذارند به درستی خواهند دید كه چه بلایی بر سر شهر براثر اینگونه شیوه تبلیغات توسط هوادارانشان آمده است.

وی گفت : نشانه هایی از آثاری كه از شیوه های نامناسب تبلیغات انتخابات در گذرگاههای شهر ایجاد می شوند باوجود اقدام های گسترده برای زدودن آنها از سوی كارگران زحمتكش شهرداری و بعضی از شهروندان با تاسف برای چندین سال در گوشه و كنار شهر باقی می مانند.

وی گفت : شهرداری اردبیل ضمن به كار بستن همه تلاش خود برای حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوقهای رای و برگزاری انتخاباتی سالم ، به نفع و یا بر علیه هیچكدام از داوطلبان فعالیتی نكرده و نخواهد كرد.

وی با یادآوری احترام به آرای مردم خاطرنشان كرد كه هر دو نامزد راه یافته در اردبیل به مرحله دوم انتخابات مجلس نهم برای ما عزیز و محترم هستند و از میان این دو نفر هر كدام با كسب بیشترین آرای مردم منتخب شوند ما نیز او را به عنوان منتخب قانونی مردم خواهیم دانست.

شهر اردبیل به عنوان مركز استان دارای بیش از نیم میلیون نفر جمعیت و شش و نیم هكتار مساحت است.

حوزه انتخابیه شهرستانهای اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین سه نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه دو نفر از آنان با كسب اكثریت آرای مردم در مرحله اول انتخابات برگزیده شدند و تكلیف نفر سوم با رقابت دو نامزده راه یافته به مرحله دوم كه در روز جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود مشخص خواهد شد.

592 / 530