۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۱۴
کد خبر: 80100965
T T
۰ نفر

تفكر بسيجي،‌ راهگشاي مسائل حل نشدني است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۱۴
کد خبر: 80100965

سمنان -مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان سمنان اظهار داشت: تفكر بسيجي در هر زماني راهگشاي مسائل به ظاهر حل نشدني است.

'عبدالحمید بامری' به مناسبت روز بسیج كارگری با بیان اینكه كارگران نقش موثری در افزایش بهره وری و افزایش درآمد سرانه ملی دارند، افزود: كارگر به عنوان قشر عظیمی از مصرف كنندگان جامعه با مصرف كالای داخلی و ایرانی نقش بزرگی در تحقق شعار سال جاری دارد.

وی بیان داشت: در ایران اسلامی تفكر بسیجی با توجه به ارزشها و هنجارها و فرهنگ غنی ایرانی، تأثیر و قدرت بیشتری پیدا می كند و كارگران بسیجی از آنجایی كه می توانند با دلسوزی و وجدان كاری تعامل بیشتری با كارفرمایان و دولت داشته باشند می تواند تأثیر بسیاری در موفقیت اهداف تعیین شده داشته باشد.

مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: كارگر مسلمان با ادای نماز اول وقت، جلوه ای از نظم پذیری و انضباط را ارائه می كند.

بامری تصریح كرد: روحیه بسیجی خلاقیت و نوآوری را در عرصه كار متجلی می‌كند، بنابراین كارگر بسیجی ضمن اعتقاد و التزام عملی به اسلام و قوانین، دائما نوآوری و خلاقیت، وجدان كاری و روحیه كار جمعی را از خود بروز می دهد.

مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: در سال گذشته توجه به جهاد اقتصادی به عنوان یك تاكتیك عملی برای رشد ثروت ایرانی و مقابله با كارشكنی دشمنان جمهوری اسلامی مورد اهتمام بود.

وی به راهكارهای ارتقا تمایل خریداران كالای ایرانی اشاره كرد و افزود: با افزایش كیفیت كالای ایرانی تمایل مصرف كنندگان به خرید كالای ایرانی بیشتر شده و از سوی دیگر با عنوان مصرف كننده نهایی و قشری از اقشار مردم فرهنگ خرید كالای ایرانی را در فرهنگ خانواده نهادیه كند.

بامری بیان داشت: برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در حال حاضر باید برنامه ریزی جهت طرح های جدید صنعتی و كشاورزی متناسب با منطقه، تكریم تولیدكنندگان در فرهنگ عمومی جامعه و تسهیل روند اجرایی حمایت از سرمایه گذاری در بین دستگاه های اجرایی توسعه یابد.

وی‌ تعامل بهتر بانكها در حمایت از تولیدات ملی و حمایت از مدیران اقتصادی و تولیدكنندگانی كه در مسیر رفع موانع و مشكلات، در زمینه تحریم های اقتصادی دارای ابتكاراتی هستند را از دیگر راهكارهای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب برشمرد.

بامری حمایت از فناوران و تكنولوژی‌هایی كه انرژی بر نبوده و آلوده كننده محیط زیست نیستند، ارائه آموزش‌های تخصصی به مدیران واحدهای تولیدی برای بازاریابی‌های داخلی و خارجی و افزایش بهره‌وری كارگران را از برنامه های دیگری در زمینه حمایت از كار و سرمایه ایرانی برشمرد.

وی افزایش كیفیت كالا و خدمات، حمایت از صادرات و تسهیل فرایند ارسال كالا و خدمات به خارج از كشور به ویژه به كشورهای دوست و دارای روابط استراتژیك و حمایت از طرح هایی كه باعث جذب دانش آموختگان دختر و پسر در واحدهای تولیدی می شوند را نیز در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری عنوان كرد.

مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح كرد: یكی از مهمترین توقع كارگران از دولت، شنیدن و درك مسائل و مشكلات آنان و برنامه ریزی برای رفع آن در حد توان است.

بامری افزود: كمك به بهبود روابط كارفرمایان با كارگران، سه جانبه گرایی در تصمیم گیری ها و دخالت دادن جدی و موثر كارگران و نمایندگان آنان در تصمیم گیری های كلان كشوری، استانی، شهرستانی و افزایش ایمنی در محیط های كارگری از دیگر توقعات قشر كارگر از دولت است.

وی تأكید كرد: آسیب هایی از قبیل كم اطلاعی و بی اطلاعی و در مضیقه قرار گرفتن كارگران از قوانین و مقررات قانون كار نسبت به حقوق و تكالیف آنان و نگرش مكانیكی و ابزاری كارفرمایان نسبت به كارگران قشر كارگر را تهدید می كند.

مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان كرد:‌ حضور كارگران و جامعه كار و تولید به محضر مقام معظم رهبری، طرح اشتغالزایی بخش كشاورزی مهر،‌ اعطای كارت خرید اعتباری میزان به كارگران، گسترش ارایه سهام عدالت به كلیه كارگران و حمایت از واحدهای مشكل دار در راستای پیشگیری از تعطیلی بنگاه ها و واحدهای تولیدی از جمله برنامه های اداره كل در سال جاری است.

بامری از دیگر برنامه های اجرایی در سال 91 را برگزاری جشنواره امتنان شامل انتخابات كارگران و مدیران واحدهای تولیدی و كارگران زن سرپرست خانوار نمونه عنوان كرد.

وی ارائه خدمات فرهنگی به جامعه كارگری از قبیل برگزاری یادواره شهدای كارگری، تجهیز كتابخانه ها، نمازخانه ها، توزیع كتب و مسابقات فرهنگی را اقدامات این اداره كا برشمرد.

وی گفت: نامگذاری سال ها در قالب یك برنامه كلان و چشم انداز عالی مدون شده است كه اعلام آن در ابتدای هر سال باعث بسیج امكانات و خلاقیت و نوآوری برای شناخت و حل مهمترین اهداف پیش روی نظام در هر سال می باشد.

وی تأكید كرد: نامگذاری سالها علاوه بر فرهنگ سازی به شناساندن مشكلات و تبدیل آنها به فرصت ها كمك می كند و به فعالیت های متعدد درون كشور جهت دهی می نماید و شاقولی برای ارزیابی فعالیت ها به حساب می آید.ك/3

608