۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 80100828
T T
۰ نفر

كتابهاي كمك آموزشي خلاء كتابهاي درسي را پر مي كند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۰۴
کد خبر: 80100828

بيرجند - مديركل دفتر تكنولوژي آموزشي و كمك آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: وسايل و كتابهاي كمك آموزشي، كمبودها و خلاهاي موجود در كتابهاي درسي را پر مي كنند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، 'محمد ناصری' روز شنبه در نشست تخصصی با فرهنگیان خراسان جنوبیافزود: خواندن برای بهتر درك كردن، فلسفه وجودی آموزش و پرورش است و برای تحقق این موضوع توسعه و تقویت تكنولوژی آموزشی یكی از بهترین شیوه ها است.

وی از 'مجله رشد' به عنوان آشنای پنهان یاد كرد و گفت: هر چند در درون مجموعه آموزش و پرورش توانسته است جایگاه خود را تعالی بخشد، اما هنوز برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این مجله كمك آموزشی جای كار وجود دارد.

وی به برنامه ملی توسعه آموزش و پرورش اشاره كرد و اظهار داشت: در این برنامه، سهم ویژه ای برای كتابها و نیز وسایل كمك آموزشی در كنار كتابهای درسی در نظر گرفته شده است.

در ادامه جلسه معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به اندازه كالاهای مصرفی، سهمی در معرفی تكنولوژی آموزشی در رسانه ملی در نظر گرفته نشده است.

'حمیده طاهری' افزود: به همین خاطر است كه در معرفی و توسعه وسایل و كتابهای كمك آموزشی، جای زیادی برای فرهنگ سازی وجود دارد.

وی با بیان اینكه ضروری است تا نظام آموزشی خود را از حافظه محوری به سمت پرسش محوری تغییر مسیر بدهیم، گفت: در این ارتباط توسعه تكنولوژی آموزشی و به خصوص توسعه كمی و كیفی كجلات رشد، كمك شایانی به موضع می كنند.666/110