۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۵۷
کد خبر: 80100059
T T
۰ نفر

تهران - دو كاريكاتوريست ايراني در جشنواره 'ورلد پرس كارتون' پرتقال كه از معتبرترين مسابقات كاريكاتور در جهان است به عنوان برگزيده انتخاب شدند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره ورلد پرس، این جشنواره در سه بخش كارتون مطبوعاتی، كاریكاتور چهره و كارتون طنز برگزار شد كه شهرام رضایی در بخش كارتون مطبوعاتی و فیروزه مظفری در بخش كاریكاتور به عنوان برگزیدگان این جشنواره هنری معرفی شدند.

در این جشنواره كه از معتبرترین جشنواره‎های كاریكاتور در دنیا محسوب می‎شود، تعداد زیادی از هنرمندان كشورهای مختلف از جمله كوبا، اسپانیا، ایتالیا، صربستان، ایران، تركیه، رومانی، آلبانی، كلمبیا و آمریكا شركت داشتند كه در بخش كارتون مطبوعاتی این جشنواره 'آرس' از كوبا موفق به كسب جایزه بزرگ شد و 'دیوید ولا' از اسپانیا و 'گوران دیواس' از صربستان به ترتیب جوایز دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش كارتون طنز، 'پاول كنستانتین' از رومانی جایزه اول را از آن خود كرد و 'تورسیوس' از كلمبیا و 'آجیم سولاج' از آلبانی به ترتیب موفق به كسب جوایز دوم و سوم شدند.

همچنین در بخش كاریكاتور جایزه اول به 'اگیل نیهوس' از نروژ رسید و جوایز دوم و سوم به ترتیب به 'خاویر آلفونسو' از اسپانیا و 'ریبر هانسون' از سوئد اهدا شد.

فراهنگ ** 9252 ** 1071
۰ نفر