۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۲۷
کد خبر: 80096897
T T
۰ نفر

حضرت فاطمه زهرا(س) الگوي دينداري و ولايتمداري بود

۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۲۷
کد خبر: 80096897

استان تهران - دماوند - امام جمعه دماوند گفت: فاطمه زهرا (س) هميشه و در همه حال براي حفظ ولايت و حمايت از حضرت علي (ع) و جهاد در مقابل دشمنان، نمونه يك همسر و مادر واقعي بوده و در تمامي صحنه حضور داشت .

حجت الاسلام و المسلمین 'محمد علاء الدینی' روز چهارشنبه در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شخصیت سیاسی حضرت را نماد ولایتمداری ایشان دانست.

وی با بیان اینكه فاطمه (س) تا پای جان از ولایت دفاع كرد، اظهار داشت: ولایتمداری به عنوان یكی از مهمترین ویژگی های حضرت باید الگوی تمامی زنان و مردان مسلمان باشد.

امام جمعه دماوند افزود:حضرت فاطمه(س) هرگز به واسطه همسری با امیرالمومنین علی (ع) به دفاع از ایشان نپرداخت بلكه دفاع جانانه ایشان ناشی از تعهد و اعتقاد به ولایت بود.

حجت الاسلام علاء الدینی، حضرت زهرا (س) را نمونه بارز تمامی ویژگی های والای انسانی اعم از صداقت، پاكی، نجابت، اخلاص، ایمان و اوج وفاداری دانست و گفت: اوج تعالی ایشان را می توان در آیه مباهله یافت.

وی فاطمه زهرا (س) را سرور زنان عالم دانست و بر لزوم توجه زنان امروز جامعه به تمامی ویژگی های ایشان تاكید كرد.

امام جمعه دماوند، توجه به پوشش و نقش زن در مبارزه با بی حجابی را عامل مهم مقابله با اهداف دشمن دانست و افزود: زنان پوشیده و محجبه با حضور خود در صحنه و داشتن پوشش اسلامی می تواند با بسیاری از بی حجابی ها و معضلات جامعه مبارزه كنند.

وی شهادت حضرت زهرا (س) به عنوان نخستین مظلومه تاریخ، اختفای قبر مطهر ایشان بعد از 1400 سال و وجود روایت های مختلف درباره تاریخ تولد و شهادت ایشان را دستاویزی از سوی دشمنان و ساده اندیشان عنوان كرد و گفت: دشمنان دین هرگز قادر نخواهند بود با طرح مسایل بی اساس تاریخ را به پرتگاه تحریف بكشانند.

حجت الاسلام علاء الدینی اختفای مزار یگانه بانوی عالم هستی را سند مظلومیت تشیع خواند و افزود: مزار متبركه حضرت فاطمه زهرا (س) به خواست ایشان همیشه مخفی ماند و این امر سندی مستدل بر مظلومیت امیر مومنان علی (ع) و حقانیت تشیع است.

امام جمعه دماوند، دفاع از ارزش‏های والای دخت نبی مكرم اسلام (ص) را وظیفه شرعی همه آحاد مردم دانست و افزود: امروز تمامی افراد جامعه اسلامی در لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تحقق ارزش‏های حضرت فاطمه زهرا (س) تلاش می‏كنند.

تهرام/8128/1457//