۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 80096364
T T
۰ نفر

معاون امور فرهنگي تبليغات اسلامي استان قزوين گفت: زندگي حضرت زهرا(س) الگوي سعادتمندانه زيستن براي جامعه و به ويژه بانوان است.

حجت الاسلام والمسلمین 'عباس نظری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان باید با الگوپذیری از رفتار و گفتار این بانوی بزرگوار اسلام، ساختار خانواده های خود را بنیانگذاری كنند.

وی حضرت فاطمه(س) را اسوه زنان مسلمان ذكر و اظهاركرد: رعایت حجاب اسلامی، عفت و پاكدامنی بزرگترین ارزش می باشد و این عناصر باید توسط بانوان ترویج و تقویت شود.

حجت الاسلام نظری، سست شدن مبانی عفت را عامل اصلی تزلزل و طلاق در خانواده ها عنوان كرد و افزود: بانوان باید با نهادینه كردن فرهنگ حجاب و تقویت عفاف، برای پایدار ماندن جامعه و داشتن جامعه ای سالم و پویا تلاش كنند.

این مسوول گفت: روحانیون و مسوولان فرهنگی نیز باید سیره و منش حضرت فاطمه(س) را برای زنان بازگو و تبیین كنند و بانوان هم با پیروی از سنت و سیره این بانوی بزرگوار اسلام از حریم ولایت و امامت دفاع كنند.

حجت الاسلام نظری افزود: حضرت فاطمه(س) با حضور در تمام عرصه های سیاسی و اجتماعی در برابر منافقین و غاصبین ایستادگی كردند و به عنوان اولین شهیده مدافع حریم ولایت و امامت به شهادت رسیدند.

7389/ 614