۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۰۸
کد خبر: 80091828
T T
۰ نفر

استان تهران - لايحه اصلاح ' چگونگي اخذ هزينه هاي تبليغات محيطي سالانه از تابلوهاي صنفي در شهر تهران' درچهارصد و پنجاه و پنجمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران بررسي و به تصويب رسيد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، بر اساس ماده واحده این لایحه به شهرداری تهران اجازه داده می شود كه نسبت به اصلاح جداول مندرج در لایحه به منظور ساماندهی چگونگی اخذ عوارض تبلیغات محیطی از تابلوهای صنفی در شهر تهران اقدام كند.

همچنین براساس جدول لایحه كه در زمینه محل نصب تابلو تنظیم شده، از تابلوهای منصوب بر سر در ورودی و دیوار حیاط و شیشه نویسی و سایبان و تابلوها منصوب رونمای اصلی و جانبی ساختمان و روی پایه داخل محوطه و بام ساختمان به ترتیب پنج، هفت و 23 درصد آخرین ارزش معاملاتی املاك تهران، شمیران و شهرری اخذ خواهد شد.

بنابر این گزارش، مفادی از این مصوبه كه جنبه عوارض دارد، از سال 92 ملاك عمل قرار خواهد گرفت و تمام مفاد مغایربا این مصوبه در مصوبات پیشین شورای اسلامی شهر تهران از تاریخ ابلاغ مصوبه جدید، لغو می شود.

'علیرضا دبیر' عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرتهران با تاكید به ساماندهی تابلوهای منصوب در شهر توسط سازمان زیباسازی گفت: در بررسی های انجام شده تنها یك هزارو 500 تا یك هزار و 600 شركت در تهیه تابلوهای اصناف فعالیت دارند كه گویا كلاس های آموزشی در زمینه طراحی و تهیه تابلوها از سوی سازمان زیباسازی برای این طراحان گذشته شده است تا طراحی آنها بر اساس طرح های ساماندهی مورد نظر سازمان باشد.

وی با اشاره به پیشنهاد كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان كرد: در طرح ساماندهی تابلوها قرار است اندازه آنها یكدست باشد كه در برخی مناطق این موضوع رعایت نمی شود. بهتر است قبل از نصب هر تابلو، استعلامی از شهرداری گرفته شود تا مشخص شود تابلوها بر اساس ضوابط ساماندهی است یا خیر؟

در ادامه این جلسه شورا، بنابر درخواست اعضای شورای شهر تهران مقرر شد شهردار تهران كه در جلسه امروز نیز حضور داشت، پیرامون چگونگی مدیریت بحران سیلاب هفته گذشته كه منجر به تعطیلی خط چهار مترو شد گزارشی در جلسه آتی شورای شهر ارایه دهد.

تهرام/ 9136 /1556/
۰ نفر