۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۲۹
کد خبر: 80091646
T T
۰ نفر

مشهد_ويژه برنامه‌هاي تبليغي، مذهبي ايام فاطميه حرم مطهر رضوي از سوي معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي اعلام شد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ سید جلال حسینی در این باره گفت: روزانه 25 جلسه سخنرانی و بیان معارف دینی با رویكرد معرفی سیره حضرت زهرا(س) در اماكن متبركه رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینكه این برنامه برای عموم زائران و مجاورانی كه برای عرض تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) به پیشگاه حضرت رضا(ع) به حرم مطهر مشرف می‌شوند، تدارك دیده شده است، افزود: روزانه 10 جلسه سخنرانی ویژه زائران غیر ایرانی به صورت حضوری و از طریق اتاق‌های گفتگوی اینترنتی فارسی و عربی حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

وی با بیان این كه آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی، حجت‌الاسلام‌ محمد باقر فرزانه، حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری از جمله سخنرانان دهه فاطمیه در بارگاه منور رضوی هستند، خاطرنشان كرد: ولایتمداری حضرت فاطمه(س)، سیره و زندگانی آن حضرت، فلسفه احكام از منظر حضرت زهرا(س) و بررسی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان از مهمترین مباحث سخنرانی‌های دهه فاطمیه حرم مطهر رضوی است.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: به منظور بررسی شخصیت اخلاقی و اجتماعی حضرت فاطمه(س) همایش تخصصی 'فاطمه‌شناسی' ویژه اندیشمندان و نخبگان از چهارم اردیبهشت به مدت دو روز در تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی كارگاه‌های تخصصی تدبر در سیره حضرت فاطمه(س) و سوره كوثر در دارالقرآن‌الكریم را از دیگر برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام فاطمیه برای نخبگان و اندیشمندان عنوان كرد.

حسینی با اشاره به تشرف گسترده زائران و كاروان‌های زیارتی در این ایام به حرم مطهر ابراز داشت: سلسله جلسات 'گوهر عصمت' نیز برای كاروان‌های زیارتی در رواق‌دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی تدارك دیده شده است و در این برنامه زندگی و شهادت آن حضرت توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به برگزاری مسابقه 'وداع شبانه' اشاره كرد و اظهارداشت: این مسابقه با هدف بررسی ابعاد شخصیتی زندگی حضرت زهرا (س) از منظر جایگاه خلیفه اللهی ایشان (تربیت، مبارزات سیاسی، خانه داری و غیره)، آیاتی از قرآن مجید در حق ایشان و فلسفه پوشش در اسلام برگزار و در تیراژ 30 هزار برگه در بین زائران توزیع می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان كرد: این معاونت ضمن توجه ویژه به پیوند ناگسستنی قرآن و عترت، در این ایام روزانه چهار محفل انس با قرآن را ویژه خواهران و عموم زائران در مسجد جامع گوهرشاد و دارالقرآن الكریم برگزار می‌شود.ك/1

7491/659