۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 80091456
T T
۰ نفر

اصفهان - همايش بزرگ حجاب و عفاف به مناسبت شهادت دخت نبي مكرم اسلام با عنوان 'حجاب و پوشش اسلامي، نماد و سمبل كرامت زن مسلمان' به همت اداره تبليغات اسلامي فريدونشهر و با همكاري اداره آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این همایش نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در سه حوزه فرد، خانواده، جامعه و بهره گیری از ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاههاست.

وی بر نهادینه سازی باورهای دینی در فرزندان و تقویت بافت های مثبت فكری فرزندان تاكید كرد و گفت: ایجاد مراكز مشاوره، احساس ضرورت مردم برای ایجاد تحول در فرهنگ عمومی حجاب وعفاف، ایجاد وضعیت مطلوب در زمینه حجاب و عفاف خروجی های این همایش است.

مدیرآموزش و پرورش در حاشیه این همایش به ایرنا گفت: از شاخصه های جامعه اسلامی حفظ حریم خانواده هاست و ترویج بی بند باری و معاشرت های مختلط معمول در غرب جایگاهی ندارد.

'حسن تواضعی' افزود: امروزه جامعه اسلامی برای خانواده حریم خاص قائل است، زیرا با وجود خانواده سالم پیشرفتهای علمی و فرهنگی معنی می یابد.

وی هدف از برگزاری این همایش یك روزه را آشنایی زنان شركت كننده با اندیشه های حضرت صدیقه زهرا(س) و پوشش زن در فقه و حجاب از دیدگاه روایات عنوان كرد.

شهرستان فریدونشهر با 60هزار نفر جمعیت در 180كیلومتری غرب اصفهان قرار دارد .

8112/1011