۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 80083617
T T
۰ نفر

خرم آباد - نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تبريك روز ارتش گفت: 29 فروردين ياد آور ايثار و فداكاري راد مرداني است كه جانانه در برابر دشمن ايستادند و درس استقامت ، پايداري و جاودانه زندگي كردن را به ما آموختند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا, حجت الاسلام والمسلمین 'سید احمد میر عمادی' در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان لرستان در خرم آباد اظهار داشت: روز ارتش روز نمایش اقتدار و حماسه آفرینی دلاور مردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی نقش ارتشیان در برقراری نظم و امنیت را بسیار مهم دانست و افزود: اعتبار و حفظ استقلال هر كشوری به اقتدار ارتشیان و نیروهای مسلح آن كشور بستگی دارد.

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: آنچه كه ارتش اسلامی ایران را بر سایر ارتش های دنیا برتری داده و ممتاز كرده است، مردمی بودن و گوش به فرمان ولی امر مسلمین بودن است.

وی با بیان اینكه ارتش در طول 33 سال عمر انقلاب اسلامی ایران كارنامه درخشانی از خود ارایه كرده است گفت: پیوستن ارتشیان به صف مردم در دوران انقلاب و بیعت تاریخی آنان با امام راحل (ره) از جمله افتخارات ماندگار ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام میرعمادی ارتشیان را مایه مباهات و افتخار ملت ایران دانست و خاطر نشان كرد: اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

وی مسوولیت نیروهای مسلح در شرایط حساس كنونی را بسیار سخت و سنگین بیان كرد و گفت: در شرایطی كه دشمن شكست خورده با توطئه های پیچیده، حیله دیگری علیه ایران اسلامی در پیش گرفته ، وظیفه نیروهای مسلح بسیار سنگین تر و سخت تر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان رسالت امروز ارتش را یك رسالت جهانی در برابر دشمنان تا دندان مسلح بیان كرد و افزود: در شرایطی كه دشمن با تجهیزات پیشرفته نظامی و برنامه های پیچیده سیاسی و نظامی قصد انحراف موج بیداری اسلامی در جهان را دارد، حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده ارتش است.

وی همچنین با تشریح وضعیت سوریه و دخالت بیگانگان در این كشور گفت: دخالت آمریكا و سایر كشورهای بیگانه در كشور سوریه با هدف نابودی موج بیداری اسلامی است كه به نتیجه نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در لرستان حمله به سوریه را باعث ایجاد ناامنی در منطقه دانست و گفت: استكبار جهانی با این توطئه به دنبال بر هم زدن امنیت منطقه است.

وی موج بیداری اسلامی را فراگیر عنوان كرد و افزود: این موج به شكست كشورهای مستكبر و مرتجع منطقه منجر خواهد شد.

امام جمعه خرم آباد در خاتمه با تجلیل از ایثارگری و فداكاری نیروهای لشگر 84 پیاده لرستان بیان داشت: نیروهای لشگر 84 پیاده لرستان در طول هشت سال دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن افتخارات بزرگی كسب كرده كه در تاریخ این استان ثبت شده است.

فرمانده لشگر 84 پیاده لرستان نیز در این مراسم در سخنانی با بیان گوشه ای از خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری آماده جانفشانی هستند.

امیر'مهدی مددی' افزود: در شرایطی كه دشمن بعثی با پشتیبانی كشورهای مقتدر به خاك میهن اسلامی حمله كرد، ارتشیان در كنار سایر نیروهای مسلح با اقتدار در برابر دشمن ایستاد و دشمن را مجبور به عقب نشینی كردند.

وی اظهار داشت: به رغم اینكه 31 شهریورماه سال 1359 زمان آغاز جنگ تحمیلی بیان می شود, اما در شش ماه نخست سال 59 حدود 600 مورد حمله و تجاوز زمینی، هوایی و دریایی به خاك میهن از سوی دشمن صورت گرفته بود كه نیروهای ارتش با آن مقابله كردند.

امیر مددی بیان داشت: عملیات گسترده دشمن علیه میهن اسلامی در سال 1359 در حالی آغاز شد كه اقدامات خائنانه ای برای تضعیف ارتش صورت گرفته بود, اما ارتشیان متعهد با اقتدار در كنار سایر نیروهای مسلح در برابر دشمن ایستادند.

648/ 630/320
۰ نفر