۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۲۸
کد خبر: 80082011
T T
۰ نفر

سبزوار – مشاور فرماندار و دبير كميته بانوان و خانواده فرمانداري سبزوار گفت: بانوان مي توانند با قراردادن اجناس و كالاهاي ايراني در سبد خريد خانواده بهرونق توليد ملي كمك كرده و در اين حوزه پيشتاز شوند.

به گزارش ایرنا، 'راضیه حدادنیا' روز دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی هفته گرامیداشت مقام زن كه در فرمانداری سبزوار برگزار شد، افزود: حمایت از تولید ملی ،نتایجی همچون تقویت چرخه اقتصادی ، فراهم شدن زمینه اشتغال و رفع معضل بیكاری كه زمینه ساز بسیاری از معضلات اجتماعی است را در پی دارد.

وی با اشاره به اینكه بانوان مدیریت اقتصاد خانواده را برعهده دارند، افزود: این قشر حتی می توانند در تحقق و تقویت حمایت از چرخه تولیدات داخلی پیشتاز باشند.

وی ادامه داد: بانوان با تدابیر صحیحی از جمله استفاده از كالاهای ایرانی ،آموزش به اعضای خانواده و تشویق آنها به خرید كالاهای داخلی ، فعالیت در حوزه كارآفرینی و ایجاد مشاغل خانگی ، نهادینه كردن فرهنگ صرفه جویی ، الگوی صحیح مصرف و نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی می توانند نقش ارزنده ای در این حوزه داشته باشد.

وی همچنین عملی شدن شعار امسال را نیازمند بسیج همگانی و ملی دانست و افزود: فرصت های عملی و واقعی در راه تحقق این شعار نباید فدای تبلیغ و شعار شود.

مشاور فرماندار سبزوار اظهار داشت: اهمیت دادن به جایگاه تولید ملی در اقتصاد كشور فرصت مناسبی برای تقویت تولید و حمایت از كار و سرمایه ایرانی و مقابله با تهدیدات و تحریم های اقتصادی دشمنان است .

دبیر كمیته خانواده و بانوان فرمانداری سبزوار حمایت از تولید داخلی به ویژه در حوزه روستایی و شركت های تعاونی زنان و حمایت از مشاغل خانگی را در اولویت كاری این دفتر در سال جاری اعلام كرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 23 اردیبهشت سالروز فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن بر اجرای برنامه های هر چه باشكوهتر برای تجلیل از مقام والای این بانوی گرامی و بانوان تاكید كرد.

وی گفت: این برنامه ها بای با محور ایجاد فضایی بانشاط برای خانواده و بانوان ، تاكید بر سیره حضرت فاطمه (س) ،تبیین جایگاه بانوان در خانواده وجامعه با الگوپذیری از شخصیت آن حضرت اجرا شود.

حدادنیا ادامه داد: از دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی شهرستان انتظاراست برنامه های متنوعی را در راستای تحكیم بنیان خانواده ، گسترش حجاب و عفاف و توانمند سازی زنان به ویژه در راستای تحقق شعار امسال در حوزه زنان در هفته گرامیداشت مقام زن برگزار كنند.

نماینده اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار در این نشست هم ضمن اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای مددجویان زن این این اداره در هفته زن، بازدید از محیط زندان این شهرستان از سوی توسط كمیته بانوان شهرستان را پیشنهاد داد.

' حكم آبادی' اظهار داشت: آنچنان كه برخی گمان كرده و در برخی فیلم های نشان داده شده زندان فقط میله های آهنی و زندانی پشت میله ها نیست .

وی با بیان اینكه نگاه ما به زندانیان به عنوان مددجوی زندان است ،كمك های فرهنگی از جمله فراهم كردن منابع كتابخانه ای مناسب ، آموزش های قرآنی و ... به این مدجویان را خاطر نشان كرد.

وی افزود: افراد معتاد صددرصد سالم از زندان خارج می شوند اما فقر اقتصادی و مالی عاملی است كه سبب بازگشت دوباره برخی از آنها به اعتیاد می شود.

وی همچنین برگزای جشن روز زن ، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و ورزشی ، اعزام مددجویان برتر به مسابقات استان ، تقدیر و تشویق زندانیان برتر از نظر فرهنگی و اخلاقی و غیره را از برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این هفته عنوان كرد.

برگزاری مراسم جشن با حضور اقشار مختلف بانوان ، برگزاری مسابقات ، تقدیر از بانوان برگزیده و نمونه و همسران و مادران شهید و غیره بخشی از برنامه های مطرح شده توسط بانوان نماینده ادارات و دستگاه های اجرایی سبزوار در این نشست برای اجرا در هفته زن بود.

7501/7499/659