۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۹:۳۹
کد خبر: 80080203
T T
۰ نفر

تهران - قهرمانان ورزش زورخانه اي افغانستان، بيشترين جوايز نقدي را در ميان ورزشكاران ساير رشته ها از 'حامد كرزاي' رييس جمهور اين كشور دريافت كردند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، 'حامد كرزای' رییس جمهور افغانستان از قهرمانان ورزش زورخانه ای این كشور كه در سال 1390 موفق به كسب مقام در مسابقه های بین المللی و آسیایی شدند، تقدیر كرد.

در مراسمی كه به همین منظور در مجموعه ورزشی 'حكیم ابوالقاسم فردوسی' و زورخانه 'رستم دستان' شهر كابل پایتخت افغانستان برگزار شد، جوایز نقدی به قهرمانان افغانی بر اساس مدال های دریافتی اهداء شد.

'محمد آزاد' قهرمان ورزش زورخانه ای و دبیر فدراسیون ورزش زورخانه ای افغانستان با بیان این خبر گفت: در این مراسم به تمامی ورزشكارانی كه در رشته های مختلف ورزشی برای افغانستان مدال كسب كرده بودند، جوایز نقدی داده شد اما نكته جالب این بود كه ورزشكاران تیم ملی ورزش زورخانه ای افغانستان، بیشترین جوایز نقدی را با احتساب مدال هایی كه كسب كرده بودند، دریافت كردند.

ورزش زورخانه ای در افغانستان به 'ضرب و میل' مشهور است و با روی كار آمدن حكومت جدید در افغانستان در سال 1383 به جای حكومت 'طالبان'، این ورزش احیاء شد.

افغانستان از اعضای موسس فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای است.

ورزشكاران زورخانه ای افغانستان در شهرهای كابل، هرات، جلال آباد و قندهار به ورزش زورخانه ای می پردازند كه البته بیشترین و عمده ترین فعالیت این ورزش در شهر كابل است.

مجموعه فرهنگی ورزشی 'حكیم ابوالقاسم فردوسی' و زورخانه 'رستم دستان' كه توسط فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای در سال 1386 در شهر كابل ساخته شده است، امروز پذیرای بیش از 100 ورزشكار است كه در دو نوبت صبح و عصر به ورزش زورخانه ای می پردازند.

1346 / 1589
۰ نفر