۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 80070875
T T
۰ نفر

12 مركز نگهداري سالمندان در آذربايجان غربي وجود دارد

۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 80070875

اروميه - مديركل بهزيستي آذربايجان غربي گفت: در حال حاضر نزديك به 12 مركز نگهداري سالمندان در استان فعاليت مي كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، راضیه خدادوست روز سه شنبه در آیین تعامل بین بخشی بهزیستی با دانشگاه علوم پزشكی آذربایجان غربی با بیان اینكه 600 سالمند در استان در این مراكز نگهداری می شوند افزود: این افراد از خدماتی از قبیل نگهداری، فیزیوتراپی، خدمات مشاوره، بهداشتی، گفتار درمانی و كاردرمانی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر زندگی سالم، طول عمر بیشتر اظهار كرد: یكی از سیاست های سازمان در رابطه با سالمندان توسعه مراكز روزانه نگهداری سالمندان و ارائه خدمات بیشتر به آنها می باشد.

وی با بیان اینكه نباید ارتباط بین خانه و سالمندان قطع شود افزود: باید برنامه ریزی های مناسبی برای بهره گیری درست از توان سالمندان در امر مشاوره و انتقال تجربیات به نسل های جوان صورت گیرد.

مدیركل بهزیستی آذربایجان غربی به وجود بیش از چهار میلیون سالمند بالای 60 سال در كشور اشاره كرد و گفت: با توجه به آمار سالمندان موجود ایجاد فرهنگسرای سالمندان، باشگاه های ورزشی سالمندان و بیمارستان ها ویژه سالمندان از ضروریان جامعه سالمندی است.

آیین زنگ سلامت در ادامه این نواخته شد همچنین مسئولان سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشكی آذربایجان غربی برای گسترش همكاری در زمینه های بهداشت و درمان و سلامت اجتماعی و ایجاد امكانات سلامتی برای سالمندان تفاهمنامه همكاری امضا كردند.

8137/581/پ